کشاورز ابرکویی سه برابر استاندارد، گندم برداشت کرد

no-thumbs

رییس جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: یک کشاورز روستای مهر آباد بخش بهمن موفق شد سه برابر استاندارد از مزارع خود گندم برداشت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز ناصر ستار گفت: درشهرستان ابرکوه تولید گندم در هرهکتار حدود سه تن و۵۰۰ کیلوگرم است که عباس حق شناس توانسته آن را به حدود سه برابر افزایش دهد.

وی گفت: این کشاورز با رعایت اصول فنی و بکارگیری یافته های جدید تحقیقاتی بخصوص آب و کود دهی به موقع ، استفاده از بذر گواهی شده، استفاده از کودهای شیمیایی برابر توصیه های کار شناسان موفق به تولید این میزان گندم شده است .

مسوول جهاد کشاورزی بخش بهمن خاطر نشان کرد: وی هم اکنون با داشتن ۷۰هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی در مزارع بخش بهمن با یک حلقه چاه در زمینه تولید محصولات کشاورزی فعالیت دارد .

این کشاورز علت موفقیت خود را استفاده بهینه از آب و رعایت توصیه فنی وکارشناسان جهاد کشاورزی و توجه به توصیه های فرزندخود که دارای مدرک گیاه شناسی است اعلام کرد.

حق شناس ادامه داد:با توکل به خداوند متعال توانسته ام از سطح ۱۰هکتار سطح زیرکاشت گندم ، ۱۰هکتار یونجه ، ۳۰هکتار پسته ، ۱۰هکتار ذرت علوفه ای و۱۰هکتارهم انار ، زردآلو و صیفی جات و در مجموع بیش از ۴۰۰ تن محصول کشاورزی برداشت و نقش تاثیرگذاری درتولید داشته باشم و زمینه اشتغال مستقیم ۹ نفر را فراهم کنم .

این کشاورز نمونه تصریح کرد: همچنین ۲۰ هکتار از اراضی خود را به سیستم آبیاری نوین تجهیز کرده ام .

بخش بهمن ابرکوه هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت دارد و عمده محصولات زراعی و باغی آن گندم ، جو، ذرت ، یونجه ، پیاز ، پسته ، انار، زردآلو و زیتون است .

بخش نظردهی بسته شده است..