ماه عسل ناجی یک معتاد شد

no-thumbs

شب گذشته در دهمین روز از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «ماه عسل» دریچه ی دیگری از قصه هایش را به روی مخاطبان گشود و احسان علیخانی پس از سلام و احوالپرسی برنامه خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزپس از پخش آیتم روز گذشته علیخانی ذکر این مطلب را لازم دانست و افزود: ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه کسالت دارند و امیدوارم هرچه زودتر کسالتشان رفع شود. البته من اهل پاچه خواری نیستم و معمولا مدیران از من خوششان نمی آید ولی باید این مطلب را می گفتم چراکه وی در ثانیه ثانیه های این برنامه با ما همراهند و برای به ثمر رسیدن «ماه عسل» خیلی به ما کمک کردند و ما شرمنده ایشون هستیم، بنابراین خواستم ازشون تشکر کنم.
 
مجری با این عنوان که قصه ی امروز، موضوع مهمی است به سراغ مهمانان برنامه رفت. دو مهمان در انتهای دکور «ماه عسل» و یک مهمان اصلی روبروی علیخانی نشستند.
 
مهمان اصلی برنامه به خانمی اختصاص داشت که همسرش معتاد و حدود ١٥سال بیکار بود و ۴ فرزند پسر داشتند. این خانم از ترک اعتیاد همسرش قطع امید کرده بود و علت حضورش در «ماه عسل» اعتیاد پسر ٢٤ساله اش بود که ٨سال درگیر آن است و حتی برای ترک اعتیاد او ١٠بار فرزندش را در کمپ برده است ولی پسرش مجدد اعتیادش را شروع کرده و به گفته ی خودش مدتی بود از فرزندش هیچ اطلاعی نداشت.
 
پس از پخش وله محمد پسر ٢٤ساله این خانم به کنار مادرش آمد و دستانش را بوسید به قول خودش حدود شش ماه و ١٥روز از ترک اعتیادش می گذشت و در حال حاضر پاک بود.
 
محمد دلیل نرفتن نزد مادرش را در طی این مدت اینگونه عنوان کرد: با خرابکاری هایی که کردم روی نگاه کردن به مادرم را نداشتم و منتظر بودم خودم را بهش ثابت کنم.
 
لیلا مهمان دیگر برنامه حدود یازده سال مواد مصرف می کرد و سی بار هم اقدام به ترک مواد کرده بود اما هر بار دوباره به سمت مواد باز می گشت تا جایی که دو سال با فرزندش کسری کارتن خواب بوده اما هم اکنون حدود دو سال و پنج ماه مواد مصرف نمی کند.
 
رستم مهمان دیگر هم که مدتها شیشه مصرف می کرد در حال حاضر مدتها از ترک موادش می گذشت اما حدود ده سال همسر و دو فرزندش را ندیده بود.
 
پس از پخش مستندی که گروه «ماه عسل» از معتادان کارتن خواب تهیه کرده بودند مشخص شد یکی از همان معتادان همانجا تصمیم به ترک مواد می کند و همراه آنها به کمپ می رود و هم اکنون به مدت ٤٧ روز از مصرف هر نوع موادی پاک شده بود.
 
علیخانی این مهمان را به برنامه دعوت کرد. این فرد حدود ٣٤ سال  با مصرف مواد مصرف تمام خلاهای خود را جبران می کرده ولی در حال حاضر با اراده ی خود به زندگی بازگشته بود.
 
علیخانی در خصوص پخش چهره ی معتادان در پخش مستند گفت: ما می خواستیم چهره ی این افراد در مستند نشان داده شود چرا که از آنها اجازه گرفته بودیم، ولی مسئولان پخش موافقت نکردند. البته خیلی از مواقع حرف هم را قبول نمی کنیم ولی یک مطلب خوب گفتند و آن هم اینکه این افراد در هنگام مصرف متوجه گفته های خود نمی شوند ولی ممکنه بعد از پخش تصاویرشان ناراحت شوند. بعد با تاکید عنوان کرد:آفرین به دقت پخش برنامه های خودمان.
 
در پایان روایت قصه ی مهمانان «ماه عسل»، علیخانی خاطر نشان کرد: سعی کردیم قضاوت نکنیم و حکمی صادر نکنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..