بزرگداشت دو تن از شهدای واقعه ۷ تیر در یزد

no-thumbs

مراسم بزرگداشت دو تن از شهدای واقعه هفتم تیر سال 1360 در یزد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز

خانواده پاکنژاد اعلام کرد مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سید محمد و سید رضا پاکنژاد از شهدای واقعه هفتم تیر در یزد برگزار خواهد شد.

این مراسم از امروز شنبه ششم تیرماه لغایت دوشنبه هشتم تیرماه هنگام اذان مغرب و عشاء در منزل پدری آنان واقع در بلوار شهید صدوقی یزد برپا می شود.

سیدمحمد پاکنژاد

شهید سید محمد پاک نژاد در سال ۱۳۱۸ در یزد در خانواده ای نسبتاً متوسط و روحانی به دنیا آمد و خانواده او از علما و روحانیون و طراز اول یزد بودند. شهید پس از اخذ دیپلم بنا به علاقه ای که به مذهب داشت کشور لبنان را برای ادامه تحصیل برگزید و از محضر امام موسی صدر بهره مند شد و در رشته اقتصاد اسلامی تز دکتری را نوشت و بیست سال در خارج از کشور زندگی کرد.

س از پیروزی انقلاب به ایران آمد تا در هیئت مدیره چوب و کاغذ برای هر چه فعال تر کردن صنایع کشور و نهایتاً خودکفایی مملکت گام بسزایی بردارد. شهید قرآن را همیشه به همراه داشت و عشق می ورزید و بدینوسیله روحیه اسلامی خویش را تقویت می نمود.

سیدمحمد آرزوی رفتن به جبهه و شهادت را داشت و معتقد بود در هر سنگری می توان صادقانه خدمت کرد و سرانجام در جلسه حزب جمهوری به شهادت رسید.

سیدرضا پاکنژاد

سیدرضا پاک‌نژاد در سال ۱۳۰۳ در یزد دیده به جهان گشود.

سید رضا پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۳۰ در رشته پزشکی دانشگاه فردوسی پذیرفته شد. سال بعد وی مجددا در کنکور شرکت کرد و در دانشگاه تهران پذیرفته شد. وی در دوران دانشجویی با مرجع زمان آیت الله بروجردی و عالمان دیگر ارتباط و همفکری داشت و در سوالات مربوط به طبابت راهنمای آنان بود. وی همچنین همکاری نزدیکی با آیت الله صدوقی داشت.
دکتر پاکنژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با انتخاب مسئولیت آموزگاری در مدارس شهر یزد، حسابداری و طبابت و سرانجام ریاست بیمارستان هراتی و بیمه یزد،‌ خدمات قابل توجهی را به همنوعان خود ارائه کرد.

دکتر پاکنژاد در پزشکی و بررسی علوم و معارف اسلامی ۱۱۰جلد کتاب تألیف کرده اند که مهمترین آنها ˈ اولین دانشگاه و آخرین پیامبر ˈ است که تاکنون ۴۰ جلد آن به چاپ رسیده است.


سیدرضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت های پزشک درمانگاه، استاد دانشسرای عالی یزد، رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع)،‌ رئیس بهداری سازمان بیمه های اجتماعی،‌ معاون درمانگاه، رییس هیئت مدیره گروه فرهنگی علوی در یزد،‌ رئیس هیئت مدیره صندوق جاوید،‌ رئیس هیئت مدیره سازمان خیریه حضرت رضا(ع)،‌ رییس شورای صنایع، رئیس مرکز پزشکی شماره یک و … به خدمت ادامه داد.

شهید سید رضا پاکنژاد در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به سبب خدمات برجسته انسانی و اجتماعی که در قبل و بعد از پیروزی انقلاب داشت و نیز به دلیل سوابق درخشان علمی و دینی خود، از سوی مردم دارالعباده یزد راهی خانه ملت شد.

سیدرضا به سرانجام همراه برادرش سیدمحمد در جلسه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ حزب جمهوری اسلامی که به ریاست آیت ا… شهید بهشتی تشکیل شده بود، به شهادت رسید.

بخش نظردهی بسته شده است..