سکونت۷هزار غیربومی در میبد

no-thumbs

در جلسه شورای فرهنگ عمومی میبد که در بیت امام جمعه میبد برگزار شد، روند اجرایی طرح مهندسی مهاجرت ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر جلسه شورای فرهنگ عمومی که در بیت امام جمعه میبد برگزار شد، روند اجرایی طرح مهندسی مهاجرت ها مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله اعرافی در این جلسه ضمن اظهار اینکه، از مهمترین مخاطرات استان، بحث مهندسی مهاجرت ها و رفتن نخبگان است، تصریح کرد: مشکل اینجاست که همه مهاجرین از لحاظ مختلف سالم نیستند و سنخیتی با فرهنگ دارالعباده ندارند، که برای حل این مشکل طرح کنترل مهاجرت ها در دست اقدام است که از یکطرف افراد پرونده دار و ناباب وارد محیط شهرمان نشوند و از طرف دیگر کسانی که بصورت عادی وارد شهر میشوند از طریق فرهنگی حمایت شوند تا با فرهنگ ما هماهنگ شوند که آموزش و پرورش در این زمینه نقش بسزایی را ایفا میکند.

وی همچنین بیان کرد: باید طرحی بریزیم که کارگر عادی کمتر وارد میبد شده و بیشتر نخبگان را بپذیریم و همچنین نخبگان میبدی نیز از شهر نروند که برای تحقق این منظور، پیشرفت دانشگاهی در میبد تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه این بحث، فلاح معاون فرماندار میبد با اشاره به روند اجرایی طرح مهندسی مهاجرت ها، اذعان داشت: بیشترین دغدغه فرمانداری در یکسال گذشته و در زمینه طرح های اجتماعی، همین موضوع بوده و طبق آماری که وارد سامانه بانک اطلاعاتی ما شده، نزدیک به ۷۰۰۰ نفر غیربومی ساکن میبد هستند که در این میان حدود ۱۰۰ نفر دارای پرونده کیفری می باشند که از طریق دادگستری برای جلوگیری از سکونت این افراد در حال اقدام هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: سیاست کلی ما، جذب مهاجر در زمینه همگانی (و نه صرفا کارگری) و کنترل مهاجرین حال حاضر است.

صحبت های معاون فرماندار میبد با گزارش آماری یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی ادامه پیدا کرد که در این گزارش آمده بود: از سال ۸۵ تا ۹۰ جمعا ۸۰۰۰ نفر مهاجر وارد میبد شده اند که از این تعداد ۴۱۰۰ نفر آنها برای کار و سکونت بوده و بقیه ی آمار مربوط به سربازان و دانشجویان می شود. در این گزارش نیز آمده بود که مشخصات ۲۴۲۶ نفر از مهاجرها در سامانه اطلاعاتی مهاجرین ثبت شده که میانگین سنی این افراد ۲۴ سال میباشد و سطح تحصیلات آنها ۵۹درصد زیر دیپلم و ۳۹ درصد دیپلم و بقیه در مقاطع بالاتر هست. همچنین بیشترین محل سکونت مهاجرین مربوط به فیروزآباد با ۱۱ درصد و شهیدیه با ۱۰ درصد سکونت می باشد. در این میان ۲۵ درصد مهاجرین از خوزستان، ۱۶ درصد از کرمان میباشند که استان های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و شهرستان های یزد به ترتیب بیشترین آمار مهاجر فرست را دارا می باشند.

پس از ارائه ی این گزارش، امام جمعه میبد از اینکه استان خوزستان با این اهمیت زیاد و جایگاه مهم و ویژه همچنان محروم مانده و هرکدام از دولت ها برای پیشرفت این استان فقط به شعار بسنده کرده اند، ابراز تاسف کرد.

در پایان این جلسه، حضار با انتقاد تند فرمانده سپاه میبد مواجه شدند که چرا پس از گذشت سالها هنوز به تشکیل جلسات و جمع آوری آمار و اطلاعات بسنده کرده و اقدام عملی ای شکل نمی پذیرد؟ چرا تاکنون هیچ ارگانی با کسانی که به هر غریبه ای بدون در نظر گرفتن پیشینه ی آن فرد منزل یا مغازه تجاری اجاره می دهد برخورد نمیکند، امیر فلاح ادامه داد از بس مراجعه کننده به پایگاه های بسیج ما در رابطه با مشکلات مهاجرین زیاد بوده، این حوزه های مقاومت دیگر قادر به جوابگویی نیستند.

بخش نظردهی بسته شده است..