۶۰۰وقفنامه جدیددریزد شناسایی شد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد از شناسایی 600 وقفنامه جدید طی دوسال گذشته در این استان خبر داد و گفت:از این تعداد 200 موقوفه مربوط به شهرستان تفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام غلامرضا عادل  در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره اوقاف تفت افزود: بالغ بر۱۸۰۰ موقوفه در شهرستان تفت وجود دارد که ۲۰ درصد موقوفات استان را شامل می شود


این مسئول با اشاره به اجرای طرح سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه گفت: از سال ۹۰ که این طرح اجرا شده کارهای بسیار خوب و سنگینی انجام گردیده، تمام وقفیات بازبینی و بازنویسی شده و نیات واقفین و درصد هزینه ها نیزمشخص و در سامانه قابل دسترسی می باشد.

عادل با بیان اینکه شهرستان تفت از لحاظ جغرافیایی پراکنده و دارای موقوفات و رقبات زیادی می باشد گفت: برای انجام وظایف اداره اوقاف درشناسایی موقوفات،اجرای نیات واقفین و تبدیل به احسن نمودن موقوفات فراموش شده و صدها کارفرهنگی تنها نمی توان به اداره اوقاف تکیه کرد بلکه همه مسئولین و مردم باید در این راه همراه مسئولان این اداره باشند.

امام جمعه تفت هم در این مراسم با بیان اینکه شهرستان تفت از دیرباز بعلت اعتقاد راسخ مردم به مسائل دینی دارای موقوفات فراوانی بوده گفت:هرچند که مسائل وقف و وقفیات کمرنگ شده ولی باید با همگانی کردن وقف و تشویق مردم، این کار خداپسندانه را بیشتر در جامعه رواج داد.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری بر احیاء موقوفات فراموش شده تاکید کرد و افزود:در شهرستان موقوفات زیادی وجود دارد که بعلت بی توجهی فراموش شده و یا آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته اند.

وی به برنامه های فرهنگی و مسائل قرانی شهرستان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه این مسائل و عزاداریهای مردم شهرستان مورد توجه ویژه قرار گرفته باید با مدیریت جهادی مسئولان اداره اوقاف و دیگر مسئولان و توجه بیشتر مردم بتوانیم هم در مورد وقفیات و هم برنامه های قرآنی و فرهنگی بیش از پیش تلاش نماییم.

فرماندار تفت هم گستردگی و پراکندگی شهرستان را یادآور شد و گفت:این گستردگی وقفیات زیادی را هم در خود جای داده که فعالیت اداره اوقاف را دوچندان می کند.

محمود زارع توجه به موقوفات،بقاع متبرکه و امامزادگان را خواستار شد و آمادگی خود را برای هرگونه حمایت برای احیاء موقوفات فراموش شده، تجهیز و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام نمود و از رییس جدید نیز خواست تا بیش از پیش به ساماندهی وضعیت موقوفات شهرستان رسیدگی شود.

رییس سابق اداره اوقاف تفت با اشاره به خدمات دوساله خود در این اداره گفت:از دوسال پیش که طرح حفظ قرآن کریم اجرا شده سهمیه شهرستان تفت ۲۵۰ نفر بوده که تاکنون ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده و بسیاری از آنها حافظان خوبی شده اند.

حجت الاسلام سیدمهدی سیّدی از شناسایی ۱۰ موقوفه جدید در شهرستان تفت درسال گذشته خبر داد و گفت:در اردیبهشت امسال هم که اردیبهشتی بی سابقه بود ۴ وقف جدید درسامانه ثبت شده است.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام سید مهدی سیّدی قدردانی و حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی بعنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت معرفی شد.

درشهرستان تفت ۱۸۰۰ موقوفه،۴۷۵۰ رقبه و ۲۵۰ موقوفه غیرمتصرفی وجود دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..