اهدای خون یزدیها در رمضان کم شد

no-thumbs

مدیر کل انتقال خون استان یزد با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی از شهروندان یزدی خواست تا همچون گذشته در ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون، اهدای خون کنند و این امر را به شب‏های قدر موکول نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدکتر نقی تقوایی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی در طول ماه مبارک رمضان، با اهدای خون خود اداره کل انتقال خون استان را در این رابطه یاری کنند.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان دو پایگاه در امر خونگیری در شهر‎‎های یزد (میدان ابوذر) و اردکان تا ساعت ۲۳ دایر است، ادامه داد: در ماه رمضان دو مرکز ثابت خون‌گیری دیگر نیز در شهرستان میبد و دیگری مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال هستند و یک شیفت کاری نیز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳ راه‌اندازی شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهدای خون کنند.

تقوایی بهترین ساعات اهدای خون در وقت روزه‌داری را دو ساعت ابتدایی صبح عنوان کرد و افزود: عموم روزه‌داران پس از افطار نیز می توانند برای اهدای خون به پایگاه ها مراجعه کنند.

وی همچنین با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، اظهار کرد: به همین دلیل نیز در این ایام شاهد ازدحام جمعیت در مراکز و پایگاه‎‎های انتقال خون استان هستیم بنابراین از اهداکنندگان می‎‎خواهیم حتی‌المقدور اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک مراجعه داشته باشند.

تقوایی با اشاره به اینکه اهدای خون در شبهای قدر به علت شب زنده‌داری مردم با مشارکت خوبی همراه است، تصریح کرد: پایگاه انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر در شب‌های قدر تا ساعت ۱ بامداد خونگیری انجام می‏‏دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..