گازرسانی به ۳۸ واحد صنعتی استان یزد

no-thumbs

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از گازرسانی به 38 واحد صنعتی عمده و جزء در 3 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمنوچهر فلاح به ایرنا گفت: با گازرسانی به ۱۴ واحد صنعتی عمده و ۲۴ واحد صنعتی جزء، مجموعاً ۳۸ واحد صنعتی از جمله شرکت های ماکارونی، فرآورده های گوشتی، کاشی، کوره های آجرپزی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت گازرسانی به صنایع در کاهش آلودگی محیط زیست و رونق اقتصادی گفت: در نتیجه اتصال این ۳۸ واحد صنعتی به شبکه گاز طبیعی، ۱۱ هزار و ۴۰۲ متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از این میزان بیش از ۱۰ هزار متر مکعب مربوط به واحد های صنعتی عمده و بیش از ۵۰۰ متر مکعب مربوط به واحدهای صنعتی جزء است.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بیش از ٨٠٥ میلیون و ٨٧ هزار مترمکعب گاز در بخشهای مختلف استان در دو ماه امسال نیز گفت : این مصرف مربوط به بخش های خانگی- تجاری، صنایع، نیروگاهها و مشترکان جزء استان است.

این مسوول ادامه داد: نیروگاههای استان با ثبت مصرف بیش از ٣٣٤ میلیون و ٥٠٣ هزار مترمکعب، بیشترین حجم گاز مصرفی استان در زمان یاد شده را به خود اختصاص داده اند.

فلاح با اشاره به مصرف ٢٤٢ میلیون و ٩٤٧ هزار مترمکعبی گاز در صنایع استان افزود: در این مدت بیش از ١١٩میلیون و ٣٥٥ هزار مترمکعب از حجم گاز مصرفی سهم بخش خانگی، تجاری و مشترکان جزء استان بوده است.

وی مصارف گاز سایر بخش های استان را بیش از سه میلیون و ٥٦٩ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این شرکت در دو ماه بهار امسال، سه هزار و ٧٨٠ مشترک جدید را زیرپوشش خدمات گازرسانی خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان به تعداد شهر و روستاهای متصل شده به شبکه گاز در مدت زمان یاد شده نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیوستن یک شهر و یک روستا به شبکه سراسری گاز از جمله فعالیت های این شرکت در سالجاری بوده است.

وی همچنین از اتمام گازرسانی به شهر ندوشن با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال و اتصال این شهر به شبکه گاز طبیعی خبر داد.

فلاح در پایان عملیات گازرسانی به دو شهر و ٥٨ روستای استان را از جمله برنامه های در دست اجرای این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: پروژه گازرسانی به ٧٢ روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی است.

در سال ۹۳ نیز ۵۲۲ کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرا شده که این میزان در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۵۳ درصد افزایش داشته است.

در سال گذشته پنج میلیارد و ۷۵میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده که این میزان نسبت به سال ۹۲ افزایش ۲۸ درصدی نشان می دهد.

هم اکنون دو هزار واحد گلخانه ای در این استان به سامانه گاز مجهز هستند و از این انرژی استفاده می کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..