مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بهاباد تأسیس شد

no-thumbs

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد با حضور در شهرستان بهاباد، ضمن افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهاباد، رئیس این مرکز را نیز به مسئولان شهرستان بهاباد معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهاباد در واقع مرکز شماره ۱۵ فنی و حرفه‌ای استان یزد به شمار می‌رود.

در این مراسم سیدیحیی حسینی شیطوری در مراسمی با حضور مسئولان فنی و حرفه‌ای استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد به عنوان سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهاباد معرفی شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در سراسر استان یزد فراگیر شود و در این مسیر حتی روستاها در مناطق دورافتاده نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

حبیب‌الله کارگر با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد تاکنون از داشتن مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای محروم بوده است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این مرکز هر فردی در بهاباد باید حداقل یک مهارت بیاموزد.

وی ادامه داد: مرکز شماره ۱۵ فنی و حرفه‌ای بهاباد با هدف ترویج مهارت‌آموزی و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده و امیدواریم با راه‌اندازی این مراکز بتوانیم خدمات آموزشی را در سراسر استان به مردم آموزش دهیم.

کارگر خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی در این مراکز به طور قطع در ایجاد اشتغال پایدار اثرگذار خواهد بود ضمن اینکه آموزش‌های ارائه شده در این مرکز براساس شرایط اقلیمی، کشاورزی، فرصت‌های شغلی و در مجموع با نیازسنجی بازار انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد: آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر استان، تقاضامحور است و بنای آموزش رشته‌های فاقد تقاضا که بازار کار مناسبی ندارند را نداریم.

وی تصریح کرد: نیازسنجی حتی در روستاها نیز انجام شده و این مرکز جدید نیز با توجه به رشته‌های مورد نیاز، تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..