افتتاح مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار یزد

no-thumbs

مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان مدار نوید آزادی (T.C) یزد روز پنجشنبه با حضور استاندار و مسوولان انتظامی و بهزیستی استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاین مرکز با هدف ایجاد تغییرات کلی در سبک زندگی معتادین تاسیس و راه اندازی شده است که بیش از ۱۲۷۰ نفر به این مرکز مراجعه کرده اند که ۲۲۰ نفر تحت درمان قرار دارند.

استاندار یزد در این آیین گفت : مواد مخدر و اعتیاد به آن بیماری واگیردار خطرناک است که جامعه را آلوده می کند و برای مبارزه با این بلای خانمان سوز نیاز به عزم جدی تمام دستگاههای اجرایی استان داریم.

سید محمد میر محمدی افزود: اعتیاد یک بیماری واگیردار است که نه تنها فرد بلکه جامعه را نیز با کششی که در آن وجود دارد آلوده می کند ، بنابراین باید با تمام توان معتادین را از این آلودگی نجات دهیم و سلامت را به جامعه هدیه کنیم.

استاندار یزد اظهار کرد: خدمت به معتادینی که قصد ترک اعتیاد دارند نه تنها خدمت به فرد بلکه خدمت به اجتماع و همه خانواده هاست زیرا همه می خواهیم یک جامعه سالم، بالنده و روبه رشد داشته باشیم.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد ادامه داد: باید همه دستگاههای اجرایی استان با عزم جدی تلاش کنند تا از میزان اعتیاد به مواد مخدر کاسته شود و یزد الگویی برای سایر استانها در بحث مهار و مبارزه با موادمخدر باشد.

میرمحمدی عنوان کرد : مرکز اجتماع درمان مدار نوید آزادی (T.C) باید یک مرکز نمونه ترک اعتیاد در سطح کشور باشد و باید فعالیتهایی در این مرکز برای معتادین برنامه ریزی و تدوین شود که روحیه آنها تقویت گردد و نشاط و شادابی در بین آنها به وجود آید تا بتوانند دوباره زندگی سالم خود را در جامعه آغاز نمایند.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر یزد ضمن ارائه گزارش از برنامه های اجرا شده در هفته مبارزه با موادمخدر گفت: در این هفته بیش از ۱۰۰ برنامه با ۲۳ عنوان موضوع در سراسر استان برگزار گردیده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی یزد نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۱۶ مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد، گفت: هدف از تاسیس و راه اندازی این مرکز ایجاد تغییرات کلی در سبک زندگی معتادین است و تاکنون بیش از ۱۲۷۰ نفر به این مرکز مراجعه کرده اند که در حال حاضر ۲۲۰ نفر تحت درمان قرار دارند.

۳۰ خرداد ماه تا ۵ تیر ماه هر سال به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری گردیده است.

بخش نظردهی بسته شده است..