دبیر شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی یزد:

بازشناسی اندیشه‏‏ های شهید بهشتی ضرورت دارد

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بازشناسی اندیشه های شهید بهشتی و علت شناسی فاجعه هفتم تیر که توسط منافقین رقم خورد برای نسل جوان در هفته قوه قضائیه ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "سعید زارع" در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه، افزود: شهید بهشتی شخصیت ممتاز و کم نظیری برای انقلاب بود که باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید مظلوم ، در زمینه معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم در جهان تلاش کرد.

وی با اشاره به این که هفته قوه قضائیه امسال با مناسبت‌های دیگری نیز همراه شده است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب و سالگرد ارتحال فرزند ایشان حجت الاسلام و المسلمین "محمد علی صدوقی" مقارن با هفته قوه قضائیه است و این موضوع فرصت مناسبی جهت برنامه‌ریزی مفصل برای بزرگداشت این هفته و تبیین جایگاه دستگاه قضایی و معرفی خدمات و دستاورهای آن به مردم فراهم آورده است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان بخشی از پیشنهادات برای گرامیداشت هر چه بهتر هفته قوه قضائیه، گفت: نظر به همزمانی این هفته با ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی فراهم آمده تا ابعاد شخصیت شهدای هفتم تیر توسط ائمه جماعات در مساجد برای مردم و نسل جوان تشریح شود.

زارع تصریح کرد:  دستگاه قضایی استان نیز می‌تواند با هماهنگی ائمه جماعات استان از فرصت فراهم آمده در مساجد بهره برده و با حضور مقام‌های قضایی استان در میان مردم در زمینه معرفی دستاوردهای دستگاه قضایی و ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم گام بردارند.

وی همچنین خواستار همکاری مجدانه شهرداری با ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه برای نصب بنر و بیلوردهای تبلیغات در سطح شهر و اطلاع رسانی به مردم در این زمینه شد و گفت: صدا و سیمای استان نیز می‌تواند ضمن پخش زیرنویس در طول این هفته شرح حالی هم از زندگی شهدای هفتم تیر ماه تهیه و پخش کند.

وی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و مزین کردن این مسابقات به نام شهدای والا مقام فاجعه هفتم تیر، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مراسم ویژه در یگان نیروهای مسلح در سطح استان را از اقداماتی عنوان کرد که می‌تواند نقش موثری در بزرگداشت این هفته داشته باشد.

زارع ابراز کرد: مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه باید با تعامل با ادارات در سراسر استان برگزار شود.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی جهت حضور کارکنان دولت و خانواده آنان در برگزاری مراسم‌های ویژه هفته قوه قضاییه، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و به ویژه شهدای هفتم تیر استان یزد با حضور وزیر دادگستری ساعت ۲۱  روز هشتم تیر ماه در محل مسجد ورضه محمدیه برگزار خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..