رییس کل دادگستری یزد:

آشنایی جوانان با شخصیت شهدای انقلاب جایگاه نظام را تثبیت می‏‏کند

نشست ستاد بزرگداشت مراسم شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه با حضور اعضای ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "محمدرضا حبیبی" رییس کل دادگستری استان یزد در این نشست با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه‌قضائیه فرصت مناسبی است تا ضمن شناساندن فعالیت‌ها و خدمات دستگاه قضایی به مردم و جامعه، زمینه‌های ارتباط بیشتر با مردم فراهم شود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آیت الله بهشتی چه در زمینه تدوین و تصویب قانون اساسی و چه در زمینه متحول کردن دستگاه قضایی و تدوین و تصویب قانون مجازات اسلامی مبتنی بر افکار و اندیشه‎‎های حضرت امام(ره)، نقش تاثیرگذار و بی‌بدیل ایفا کرد و به حق به عنوان معمار دستگاه قضایی اسلامی شهرت یافت.

حبیبی عنوان کرد: همزمانی شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه امسال با شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب و امام جمعه وقت یزد و ماه مبارک رمضان، فرصت ویژه‌ای برای گرامیداشت این هفته فراهم آورده است .

وی تاکید کرد: علاوه بر دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه که برنامه‌های داخلی برای این هفته دارند، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و رسانه‌ای نیز در رابطه با شناسایی جایگاه دستگاه قضایی به مردم و جامعه در این هفته نهایت همکاری را با دستگاه قضایی استان داشته باشند.

وی با اشاره به این که باید تبیین جایگاه و وظایف دستگاه قضایی برای مردم و انعکاس دستاوردهای آن از مهمترین برنامه‌های این هفته است، گفت: پرداختن به شخصیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و ترور شخصیت‌های مهم کشور که در اولین سال‌های پس از انقلاب واقع شد، برای نسل سوم انقلاب و این که واقعاً دشمن در این ترورها به دنبال چه اهدافی بود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

حبیبی افزود: اهداف دشمنان از این ترورها این بود که فکر و ایده حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که برقراری جمهوری اسلامی و نظام ولایی در ایران بود پیاده نشود .

این مسئول اظهار کرد: با وجود ترور گسترده نخبگان انقلاب و همفکران امام(ره)، دشمن هرگز نتوانست به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزند و دلیل آنهم اطاعت مردم از رهبری و ولایت فقیه بود که توطئه‌ها را خنثی کرد.

رییس کل دادگستری استان یزد در پایان تضعیف جایگاه ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی و محوری نظام را از اهداف مهم  دشمن درحال حاضر ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن شخصیت شهدای انقلاب به نسل جوان از جمله آیت الله شهید بهشتی در تثبیت جایگاه نظام و ولایت فقیه نقش مهمی در از بین بردن توطئه‌های دشمنان دارد

بخش نظردهی بسته شده است..