مدیرکل بازرسی استان یزد

عمده تخلفات مالی یزد در بانک‌ها اتفاق می‌افتد/مدیران استان یزد، مدیران سالمی هستند

مهم‌ترین تخلفات مالی به دلیل ماهیت بانک‌ها، در بانک‌ها اتفاق افتاده که بخشی از آن به دلیل سهل‌انگاری رخ داده اما تخلفات مالی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ مبلغ مربوط به این بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مدیرکل بازرسی استان یزد گفت: عمده تخلفات مالی که در استان یزد رخ می‌دهد، مربوط به بانک‌ها است که بخشی از آن حاصل سهل‌انگاری است.

 حجت‌الاسلام اکبر طالبی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده تخلفاتی که در استان یزد صورت می‌گیرد، به دلیل عدم اشراف مدیران به قانون و زیرمجموعه آنها به قانون است و بخشی از تخلفات نیز به دلیل اعتماد بیش از حد مدیران به زیرمجموعه خود در ادارات است.

وی با بیان اینکه مدیران را سرمایه‌های نظام می‌دانیم و از آنها صیانت می‌کنیم، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که عمده مدیران استان یزد، مدیران سالمی هستند اما در مجموع بنا داریم از مدیرانی که سوء جریان را با همکاری اداره کل بازرسی به حسن جریان در ادارات تبدیل کرده‌اند، تجلیل کرده و مدیرانی را بر سوء جریان اصرار دارند و همکاری لازم را انجام نمی‌دهند، تا جایی که قوانین اجازه میِ‌دهد، معرفی کنیم.

مدیرکل بازرسی استان یزد تصریح کرد: سازمان بازرسی در استان یزد بنا ندارد با اقدامات و نظارت‌های خود، لغزش مدیران را تشدید کند بلکه در تلاش است آنها را از لبه پرتگاه نجات دهد.

طالبی با اشاره به برخی دستگاه‌ها که به دلیل مراودات بالا و نحوه فعالیت، احتمال بالای خطا در ذات آنها است، بیان کرد: به عنوان نمونه، وضعیت شهرداری هم در حوزه صدور مجوز و هم در حوزه ساخت و سازها برای ما بسیار نگران‌کننده بود اما با جلسات مکرر با شهرداران، معاونان و کارکنان شهرداری، بیش از چهار پرونده بسیار مهم در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرمستحکم را مورد بازرسی قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز همکاری خوبی با سازمان بازرسی داشته اما واقعیت این است که رویه موجود در شهرداری به این سادگی‌ها قابل اصلاح نیست اما حسن کار، همراه شدن مدیران شهرداری و تلاش آنها برای بهبود شرایط است.

مدیرکل بازرسی استان یزد در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد دستگاه‌هایی که مرتکب بیشترین تخلف در استان یزد شده‌اند، عنوان کرد: مهم‌ترین تخلفات مالی به دلیل ماهیت بانک‌ها، در بانک‌ها اتفاق افتاده که بخشی از آن به دلیل سهل‌انگاری رخ داده اما تخلفات مالی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ مبلغ مربوط به این بخش است.

وی عنوان کرد: در برخی دستگاه‌ها نظیر جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه واگذاری زمین، تخلفاتی صورت گرفته که این تخلفات به طور عمده به دلیل عدم اشراف به قوانین بوده است.

طالبی خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل در استان یزد، وضعیت بسیار خوب این استان نسبت به سایر استان‌ها است و تلاش‌های انجام شده و همراهی و همکاری مدیران استان نشان از آن دارد که یک روند پیشگیرانه خوب در استان یزد در حال انجام است.

مدیرکل بازرسی استان یزد بیان کرد: خوشبختانه امروز مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان یزد، جایگاه بازرسی را به خوبی در ادارات خود احساس می‌کنند و فرهنگ اطلاع‌رسانی در مورد تخلفات نیز تغییر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو پرونده پزشکی منجر به فوت بیمار که در آن احتمال قصور پزشکی وجود دارد، تصریح کرد: هر دو پرونده در دست بررسی است که در یک پرونده به طور قطع، علت فوت، قصور پزشکی نیست و در پرونده دیگر نیز مسائل در حال بررسی است.

بخش نظردهی بسته شده است..