معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد؛

زنان بیشترین تماس گیرندگان با خط صدای مشاور یزد بوده اند/اعتماد مردم به مرکز صدای مشاور یزد

سال گذشته زنان با تعداد 35 هزار و 514 نفر بیشترین تماس گیرندگان با خط صدای مشاور یزد بوده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر در جمع کارشناسان مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته ۴۴ هزار و ۳۹۳ نفر با مرکز صدای مشاوره یزد(خط ۱۴۸۰) تماس گرفته اند که از این تعداد۳۵ هزار و  514 نفر زن و ۸ هزار و ۸۷۹ نفر آنها مرد بوده اند.
دکتر محمدعلی صادقی پور با اشاره به وضعیت تاهل تماس گیرندگان با خط ۱۴۸۰ گفت: تعداد ۲۷هزار و ۵۲۴ نفر از تماس گیرندگان متاهل و ۹ هزار و ۳۲۲ نفر مجرد و مابقی همسر ازدست داده و جدا شده از همسر بوده اند.
وی بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و بعد از ازدواج ویژه زوج های جوان و عموم مردم تاکید کرد و گفت: بهزیستی از سال ۸۲ اقدام برگزاری این همایش ها و دوره های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاهها، محلات ومواردی از این دست در سراسر استان نموده است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد در خصوص تعداد آموزش های داده شده طی ۱۲ سال گذشته گفت:  طی این مدت سالیانه ۷هزار نفر از آموزش های پیش از ازدواج و ۱۸ هزار نفر از آموزش زوج های جوان بهره مند شده اند.
وی با اشاره به ارائه آموزش مهارتهای زندگی توسط بهزیستی گفت: ارائه این آموزش ها  به عموم مردم با سالی ۵ هزار نفر در سال ۸۲ شروع و به سالی ۱۷۰ هزار نفر در سال ۹۳ افزایش یافته است.
دکتر صادقی پور با بیان اینکه سیاست بهزیستی در بحث مراکز مشاوره ارتقا سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب ها اجتماعی بویژه طلاق است اظهار داشت: در این راستا بهزیستی با بهره مندی از کارشناسان مجرب با پتانسیل بالای تولید محتوای و ارائه آموزش های تخصصی این قابلیت را داشته تا این آموزش ها را در کنار خدمات مشاوره ای به عموم مردم ارائه دهد.
در ادامه این جلسه کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی در خصوص وضعیت تحصیلی تماس گیرندگان با این خط گفت: ۱۳هزار و ۳۱۷ نفر تحصیلات زیر دیپلم، ۱۲ هزار و ۴۳۰ نفر دیپلم، ۱۱ هزار و ۹۸۸ نفر فوق دیپلم و لیسانس و ۶ هزار و ۶۵۸ نفر تحصیلات فوق لیسانس بالاتر برخوردار بوده اند.
حسینعلی دهقانیزاده بیشترین تماس گیرندگان با این خط را با ۱۸ هزار و ۲۰۲ نفر از تماس گیرندگان در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال ذکر و اظهار داشت: ۱۰ هزار  و ۶۵۳ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۶ هزار و ۲۱۵ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۴ هزار و ۸۸۳ نفر در گروه سنی زیر ۲۰ سال و ۴ هزار و ۴۴۰ نفر در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار دارند.
وی این حجم بالای تماس با مرکز صدای مشاور یزد را نشان از اعتماد مردم به بهزیستی دانست و گفت: ارائه خدمات مشاوره تخصصی و بهره مندی از تیم تخصصی در حوزه های مشاوره ای مختلف و بهره مندی از این خدمات باعث شده مردم بیشترین تماس را با این مرکز داشته باشند.
دهقانیزاده با اشاره به نیاز مردم به دریافت خدمات مشاوره ای گفت: افزایش آگاهی عمومی نسبت به دریافت خدمات مشاوره ای صحیح و تخصصی و تاثیر آن در ارتقای سطح سلامت روان و همچنین رایگان بودن این خدمات باعث شده مردم بیش از پیش خواهان دریافت خدمات مشاوره ای از صدای مشاور یزد باشند.
کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با بیان اینکه مشکلات روانی اجتماعی در خانواده و میان زوجین افزایش یافته است، گفت: سال گذشته بیشترین خدمات مشاوره ای ارائه شده در مرکز صدای مشاور یزد با ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر مربوط به مشکلات همسران بوده است.
این کارشناس در خصوص دیگر مشکلات تماس گیرندگان با خط ۱۴۸۰ گفت: ۱۰ هزار و ۱۰ نفر در خصوص تربیت کودک و ۳هزار و ۶۹۲ نفر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج با این خط تماس داشته اند.  
گفتنی است؛ دفتر مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی یزد حائز رتبه برتر کشور طی چند سال گذشته بوده است.
لازم به ذکر است؛ این جلسه صبح امروز در ساختمان جدید مرکز صدای مشاور یزد، به منظور بررسی عملکرد مرکز صدای مشاور یزد و افزایش سطح کیفی و کمی خدمات مشاوره ای به عموم مردم در سال ۹۴ برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..