گزارش ویژه؛

افزایش خدمات رایگان مشاوره بهزیستی یزددر مرکز جدید/ استفاده بهینه از اموال دولت برای کمک به مردم

استاندارد نبودن فضای قبلی و عدم امکان افزایش تعداد اتاق های مشاورین و همچنین افزایش خطوط مشاوره تلفنی باعث شد بهزیستی صدای مشاور را به طبقه فوقانی مکان فعلی در کوچه مکتب امام منتقل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  روابط عمومی بهزیستی استان یزد، معاونین بهزیستی استان یزد صبح امروز طی بازدید از مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی ناحیه دو یزد در جریان روند فعالیت های این مرکز قرار گرفتند. با راه اندازی این مرکز خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی اعم از معلولین، سالمندان و مددجویان تحت پوشش در مناطق بلوار مدرس، بلوار دهه فجر، حسن آباد، اکرمیه که پیش از این برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به بهزیستی شهرستان یزد در فلکه سوم آزادشهر بودند، تسهیل می یابد.
گفتنی است: این مرکز  با توجه به تشکیلات سازمانی مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در سال ۹۱، به منظور ارائه خدمات مطلوب و در دسترس به جامعه هدف بهزیستی در شهر یزد راه اندازی شده است.
در این بازدید معاونین بهزیستی همچنین از مرکز صدای مشاور یزد( خط ۱۴۸۰) نیز که در طبقه فوقانی این مرکز مستقر شده است، دیدار کردند. این خط سالانه به ۴۴ هزار نفر تماس گیرنده خدمات مشاوره تخصصی و در دسترس ارائه می دهد.
لازم به ذکر است؛ بیش از ۲۰ هزار معلول و مددجو  تحت پوشش بهزیستی استان یزد  هستند که خدمات توانبخشی مراقبتی، مددکاری اجتماعی، پیشگیری، درمان و بازتوانی دریافت می کنند.

با استقرار مرکز صدای مشاور یزد در ساختمان پیشین این مرکز؛ پاسخگویی به مردم افزایش می یابد
با راه اندازی مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی ناحیه دو یزد، مرکز صدای مشاور یزد نیز در ساختمان پیشین خود مستقر شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد ضمن اعلام این خبر گفت: با استقرار مرکز صدای مشاوره یزد(خط ۱۴۸۰) در ساختمان فعلی و افزایش خطوط تلفن این مرکز از یکسو بار ترافیک این خط کاهش می یابد و از سوی دیگر میزان پاسخگویی به عموم مردم افزایش می یابد.
حسینعلی دهقانیزاده با اشاره به ترافیک بالای خطوط مشاوره این مرکز گفت: آمار ارائه از مرکز مخابرات استان یزد نشان می دهد سالانه ۲۰ هزار نفر از مردم استان به دلیل کمبود خط های تلفن، پشت ترافیک خط این مرکز می مانند و عملاً از دریافت خدمات مشاوره تلفنی محروم می شوند.
وی در خصوص تعداد تماس گیرندگان با خط صدای مشاور در سال ۹۳ گفت:  سال گذشته این خط به ۴۴ هزار نفر تماس گیرنده خدمات  مشاوره تخصصی و در دسترس در زمینه ازدواج، خانواده، مشاوره تحصیلی و تربیت فرزند ارائه داده است.
کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد در خصوص فضای قبلی این مرکز گفت: فضای قبلی مرکز به دلیل قرار گرفتن کنار اورژانس اجتماعی یزد، کمبود فضای فیزیکی، تداخل گفتگو مشاورین با تماس گیرندگان و آلودگی صوتی ناشی از آن استاندارد لازم برای ارائه خدمات مشاوره تخصصی  نداشت.
وی افزود: استاندارد نبودن فضای قبلی و عدم امکان افزایش تعداد اتاق های مشاورین و همچنین افزایش خطوط مشاوره تلفنی باعث شد بهزیستی صدای مشاور را به طبقه فوقانی مکان فعلی در کوچه مکتب امام منتقل کند.
گفتنی است؛ این مرکز در حال حاضر با ۴ خط و ۱۴ نفر مشاور پاسخگویی تماس های مشاوره ای عموم مردم است.

بخش نظردهی بسته شده است..