تاکیداستاندار یزد

فضای شاداب و مناسبی را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنیم

فرمانداران و بخشداران و تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، باید بی طرفی کامل خود را رعایت کنند و از هر گونه عملی که از هم اکنون شائبه جانبداری از فرد خاصی را مطرح نماید، پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز استاندار یزد گفت: فرمانداران و بخشداران و تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، باید بی طرفی کامل خود را رعایت کنند و از هر گونه عملی که از هم اکنون شائبه جانبداری از فرد خاصی را مطرح نماید، پرهیز کنند.

نشست مشترک فرمانداران و بخشداران سراسر استان،در استانداری یزد به ریاست استاندار برگزار شد.
این نشست با هدف" توجیه و تشریح نقشه راه توسعه فرهنگی استان با تکیه بر مشارکت مردمی " و " برگزاری انتخابات و ضرورت انسجام و آمادگی فرمانداران و بخشداران و کلیه عوامل اجرایی استان " برگزار شد .
استاندار یزد در این نشست با اشاره به طرح تشکیل اتاق فکر توسعه فرهنگی استان، هدف از آن را ایجاد یک شبکه پودمانی فرهنگی گسترده در سراسر استان ذکر کرد و با پر اهمیت دانستن حوزه فرهنگ در استان خاطرنشان نمود: اگر بتوان حوزه فرهنگی را به نحو شایسته مدیریت نمود، بسیاری از مشکلات موجود، حل و فصل خواهد شد چرا که پایه فرهنگی قوی که منجر به رواج فرهنگ انسانی و اخلاقی در جامعه می شود و نظم و قانون مداری و رعایت حقوق شهروندان و بسیاری از هنجارهای دیگر را تقویت می کند، می تواند موجبات توسعه و بالندگی یک جامعه را فراهم آورد و مهربانی و نوع دوستی و مشارکت جمعی را رواج بخشد.
"میرمحمدی"خاطرنشان نمود: در این خصوص با دو مجموعه روبرو هستیم، اول کسانی که می خواهند فرهنگ مناسب را اشاعه دهند و دوم کسانی که می خواهند از روند فرهنگی مناسب تغذیه کنند.
وی آنگاه به برخی از خصوصیات مورد نیاز برای افرادی که می خواهند الگوی مناسب جهت توسعه و ترویج امر فرهنگ در جامعه باشند اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در این حوزه الگو باشند باید از صفات وخصایصی چون دینداری، قانون مداری، مثبت اندیشی، عدالت خواهی،اندیشه ورزی، منطقی بودن، برخوردار از روحیه احسان و نیکوکاری، برخوردار از سبک زندگی سالم، ارزش آفرینی ، کوشا در جهت برقراری امنیت روانی در جامعه و خودسازی برخوردار باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید متوجه باشند، که در قبال هر آنچه در حوزه مدیریت ایشان رخ می دهد، مسئولند و باید در راستای مسئولیت خود پاسخگو باشند.
استاندار یزد با اشاره به ترکیب تشکیل دهنده اتاق فکر و توسعه فرهنگی استان، خاطرنشان نمود: در تشکیل این اتاق فکر سعی بر آن شد تا از همه طیف های فکری و فرهنگی استان بهره گرفته شود، منتهی دبیرخانه آن به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری واگذار شد که در این خصوص وظیفه سنگینی به عهده دارند.
"میرمحمدی" افزود : تمامی دستگاههای متولی امر فرهنگ در استان به علاوه ۸ نفر از نخبگان،پیشکسوتان و صاحبنظران امر فرهنگ در استان اعضاء این اتاق فکر را تشکیل می دهند و در شهرستانها و بخشها نیز به ریاست فرمانداران و بخشداران این اتاق فکر تشکیل جلسه خواهد داد.
وی تأکید کرد : ما باید شبکه گسترده ای را به عنوان بستر فرهنگی در استان، شهرستان و بخش داشته باشیم تا این شبکه فرهنگی بتواند از خود تولید محتوی کند و به تناسب شرایط، مروج امر فرهنگ در جامعه باشد.

 

فضای شاداب و مناسبی را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنیم


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سالجاری در کشور خاطرنشان نمود : در موضوع برگزاری انتخابات همه باید دقت کنند که مهمترین امر، ایجاد فضایی مناسب برای حضور پرشور و با طراوت مردم در انتخابات است و همه فرمانداران و بخشداران سراسر استان، باید تمامی تمهیدات لازم را برای این امر به کار گیرند.
وی افزود: دومین موضوع بحث سلامت انتخابات است که باید با همه توان و به کارگیری تمامی امکانات، این امر همچون گذشته محقق شود و به همین منظور لازم است تا در انتخاب اعضای هیأت اجرایی، افرادی برگزیده شوند که به امانتداری، بی طرفی، تدین و مردمداری شهره باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با تأکید مجدد بر لزوم بی طرفی فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان گفت : هر کس طبق قانون، امکان ثبت نام در انتخابات را داشته و آنگاه صلاحیتش توسط هیأت های اجرایی و ناظرین شورای نگهبان تأیید شود، برای ما محترم است و در نهایت هر کسی که با رأی مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی برگزیده شود، مورد تأیید، احترام و قبول ما نیز خواهد بود چرا که ما باید پاسدار رأی مردم که در حقیقت حق الناس است باشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..