یادداشت مخاطب یزدی نیوز؛

لزوم برخورد قاطع با اسراف کنندگان آب در یزد

مدیر عامل ابفای یزد در گفت گو با خبرنگاران از مصرف غیر متعارف آب در این استان سخن گفته است.اسلامی گفته این دسته از مشترکین که 18 هزار مشترک را شامل می شود بین پنج تا 10 برابر حد متعارف آب مصرف می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز همیشه مسولان در سخنان خود به پر مصرف ها هشدار می دهند و آنها را تهدید به قطع انشعاب می کنند اما هرگز به صورت عملی با این دسته از مشترکان بی ملاحظه برخورد نشده است.
تا کی می خواهیم دست روی دست بگذاریم و شاهد اسراف آب توسط این گروه باشیم؟!
در شرایطی که بحران آب تمام کشور را فرا گرفته و اینده ای نه چندان خوشبین برای آن متصور است چرا باید عده ای بی محابا نسبت به هدر دادن آب مورد نیاز مردم اقدام کنند و کسی هم با آنها برخورد نکند.
هم اکنون وقت عکس العمل قاطع مسوولان در برخورد با این معضل است، از مسوولان اب و فاضلاب و بویژه شخص اقای اسلامی می خواهیم محافظه کاری را کنار گذاشته و بطور سریع و ضربتی نسبت به قطع آب این دسته از مشترکین که ظاهرا در خواب خرگوشی هستند اقدام کنند.
اینکه "چون ما پولش را می دهیم پس دلمان می خواهد مصرف کنیم" را دیگر باید به زباله دان تاریخ فرستاد، اوضاع آب به شدت بحرانی است و کسی حق ندارد هر طور که دلش خواست مصرف (اسراف) کند و نسبت به جامعه اطراف خود بی تفاوت باشد.
به نمایندگی از سوی قاطبه مردم از مسوولان ذیربط می خواهیم سریعا نسبت به قطع اب مشترکین پر مصرف و بی ملاحظه اقدام کنند تا شاید قدر آب را بدانند و آن را بیهوده هدر ندهند.
متاسفانه آمار این دسته از مشترکین هم کم نیست، ۱۸ هزار مشترک را اگر برای هر مشترک بطور متوسط چهار نفر در نظر بگیریم این یعنی اینکه حدود ۷۰ هزار نفر بدون احساس مسوولیت در حال هدر دادن آب هستند که باید جلوی آنان را گرفت.
اقدام فوری و سریع شرکت اب و فاضلاب در این زمینه ضروری است و پس از هشدار اول در صورت عدم رعایت، فورا نسبت به قطع آب پر مصرفها اقدام شود.
با کجای عقل و منطق سازگار است که یک مشترک، پنج تا ۱۰ برابر حد معمول از اب استفاده کند و اصلا هم احساس مسوولیت نکند؟!
منتظر اقدام قاطعانه مسولان در این زمینه هستیم.

بخش نظردهی بسته شده است..