اولین واحد پرورش بلدرچین در تفت افتتاح شد

سرپرست جهاد کشاورزی تفت از افتتاح نخستین واحد پرورش بلدرچین این شهرستان در منطقه سیف الدین خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدحسین دهقانیزاده با بیان این خبر اظهارداشت :این واحد تولیدی طی هفته جاری به نام شرکت بلدرچین شیرکوه با ظرفیت ۳۳۰ هزارقطعه بلدرچین گوشتی که ۲۶ هزارو ۵۰۰ قطعه آن مولد می باشد و با هزینه ۴۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحد تنها واحد پرورش بلدرچین در شهرستان تفت اس که هم از گوشت و هم از تخم بلدرچین آن استفاده میشود افزود: تولید سالانه گوشت بلدرچین در این واحد حدود ۶۰۰ تن و تخم آن روزانه یکصد کیلوگرم می باشد.

این مسوولتصریح کرد : در این واحد پرورشی، تمام مراحل تولید بلدرچین از مرحله تخمگذاری تا کشتار انجام می شود وکشتارگاه وابسته آن نیز ظرفیت کشتار ۱۲۰۰ قطعه بلدرچین در ساعت را داراست.

دهقانی زاده با اشاره به اشتغال ۴۰ نفر در این واحد پرورشی گفت:در میان افراد مشغول به کار در این واحد کارشناسان ارشد دامپروری نیز حضور دارند و بر روند پرورش و کشتار این نوع پرنده نظارت می کنند.

وی خاطرنشان ساخت : بلدرچین تولید شده در این واحد تولیدی علاوه بر مصرف داخلی به استانهای کرمان ، فارس ،زاهدان ،اصفهان وبخشی از تولید آن به کشورهای عراق وآسیای میانه صادر می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..