ایجاد مزرعه نمونه کشت محصولات نوین کشاورزی در تفت آغاز شد

بخشدار مرکری تفت از آغاز ایجاد مزرعه نمونه کشت محصولات نوین کشاورزی در تفت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  علی احمدیان در نشست با کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به وقوع خشکسالی های پی درپی و کمبود شدید منابع آب اظهار داشت: شرایط حاضر ضرورت بهره گیری از طرح های نوین کشاورزی و استفاده از محصولات کم آبخواه را دوچندان ساخته و اهمیت آن را بیش از پیش آشکار نموده است.

وی از تلاش برای تبدیل مزرعه کشاورزی به مزرعه ای نمونه برای کشت محصولات نوین کشاورزی خبر داد و گفت: این مزرعه می تواند الگویی برای سایر روستاییان و سرمایه گذاران در مسیر استفاده و بهره گیری از روشهای نوین کشاورزی باشد.

بخشدار مرکزی تفت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای طرح هیدروپونیک علوفه در تفت گفت: متاسفانه بروز پدیده خشکسالی در سالهای اخیر و تداوم چند ساله آن، تبعات منفی را بر روی وضعیت دامپروری داشته است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، تامین علوفه سبز برای دام به روش های نوین مدنظر قرار گرفته است که یکی از روشهای مهم و موفق تولید علوفه، سیستم هیدروپونیک می باشد .

وی صرفه جویی در مصرف آب نسبت به کشت های فضای باز، استحصال محصول بیشتر و برداشت محصول با کیفیت بهتر را از ویژگی های سیستم هیدروپونیک برای تولید علوفه برشمرد و گفت: البته تولید مناسب علوفه به این روش، نیازمند طراحی دقیق، مدیریت صحیح، آگاهی لازم از سیستم و روش کار است لذا مسئولان جهاد کشاورزی تفت باید پیشنهادات و راهنمایی های لازم را به سرمایه گذاران در این عرصه ارائه نمایند.

در این نشست دهقانیان سرپرست جهاد کشاورزی تفت آمادگی کامل این اداره را در راستای ارائه خدمات حمایتی و تحقیقاتی برای اجرای طرح هیدروپونیک علوفه در تفت اعلام کرد.

کلانتری، سرمایه گذار این طرح نیز در این نشست با اشاره به وجود آب، زمین و سرمایه موردنظر برای اجرای طرح هیدروپونیک علوفه، آمادگی کامل خود را در این رابطه اعلام نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..