خلع ید از اراضی ملی، بیشترین کار دادگستری تفت یزد

رییس دادگستری شهرستان تفت گفت: بیشتر پرونده‏‏های حقوقی دادگستری شهرستان تفت مربوط به خلع ید، قلع و قمع مستحدثات که اکثراً مربوط به اراضی ملی هستند و مطالبه وجه چک، خسارت و مهریه در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرآنلاین از یزد، عبدالحمید مختاری با اشاره به پرونده‌‌های امور کیفری این دادگستری، اظهار کرد: ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر سوانح رانندگی، ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص‌، سرقت مستوجب تعزیر و تصرف عدوانی و جرایم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان به ترتیب موضوع بسیاری از پرونده‌های کیفری دادگستری تفت است.

وی با بیان این که کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری از مهمترین سیاست‌های کاری دستگاه قضایی است، اظهار کرد: واحد ارشاد و معاضدت قضایی جهت راهنمایی مراجعه‌کنندگان در خصوص چگونگی طرح دعوی به مراجع ذیصلاح قضایی تقویت شده است.

مختاری افزود: دعاوی حقوقی در بدو امر جهت صلح و سازش به شورا و دعاوی خانوادگی نیز جهت سازش به اداره بهزیستی فرستاده می‌شود.

رییس دادگستری تفت با بیان این که در راستای اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری، کلاس‌های متعدد آموزشی برای ضابطین و قضات دادسرا برگزار شده است، عنوان کرد: ابتدای ساعات کاری قضات این حوزه نسبت به دوره کردن قانون جدید و تبادل نظر در این زمینه سپری می‏‏شود.

بخش نظردهی بسته شده است..