رییس شبکه دامپزشکی تفت :

۷۰ درصد شیر تولیدی در تفت به خارج شهرستان صادر می شود

رییس شبکه دامپزشکی تفت گفت: روزانه بین 30 تا 35 تن شیر در شهرستان تولید می شود که 70 در صد آن به خارج شهرستان ارسال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز نجیب الله محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش خصوص جهت تولید فرآورده های شیری و لبنی در این شهرستان فراهم است.

وی افزود: تفت با داشتن ۴ ایستگاه جمع آوری شیر می تواند شیر خام تولیدی دامداران را با نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی جمع آوری و به بازار مصرف عرضه کند.

به گفته وی برای کنترل بهداشتی شیر به لحاظ امنیت سلامت مصرف کننده از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۵ واحد دامداری خونگیری و تست سل شده که تعداد ۵ راس گاو مسلول تشخیص و سریعا به کشتارگاه ارسال شده است.

این مسئول افزود:برای پرورش جوجه های گوشتی، جوجه های یک روزه از کارخانه ها خریداری شده و سپس به مرغداری منتقل می شود که به علت پرورش سریع جوجه های گوشتی که در عرض ۴۲ روز از وزن ۴۲ گرم به ۲۵۰۰ گرم می رسند برنامه های پرورشی، تغذیه ای و بهداشتی مخصوصی در گله های پرورشی صورت می گیرد تا جوجه ها به مرغ سالم و قابل کشتار تبدیل شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی تفت اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون مجوز جوجه ریزی یک میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه جوجه در واحدهای پرورش این شهرستان صادر شده که از این میزان پنج هزار قطعه جوجه بوقلمون است.

وی گفت:ا ز ابتدای سال ۹۴ تا ۲۵ خرداد ماه تعداد ۱۲۰ قطعه شترمرغ در شهرستان کشتار شده که نشان دهنده رشد این صنعت در شهرستان می باشد و در سالهای آتی با برنامه ریزی های انجام شده شاهد شکوفای پرورش شترمرغ در شهرستان خواهیم بود.

وی همچنین از صادر شدن حدود ۲۵ تن گوشت منجمد بلدرچین به خارج از کشور خبر داد.

محمدی در خصوص کنترل بهداشتی عرضه مواد خام دامی( شیر،گوشت قرمز و سفید، عسل و تخم مرغ) در شهرستان گفت:در بازرسی های بعمل آمده مقدار ۱۲۰ کیلوگرم تخم مرغ و ۳۴۵ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف معدوم شده است.

وی گفت: منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده همشهریان در خصوص کنترل و بازرسی بهداشتی در سطح شهرستان هستیم .

وی از مردم خواست در صورت برخورد با موارد غیر بهداشتی در عرضه مواد خام دامی با شماره تلفن۳۲۶۳۳۰۶۱ تماس حاصل نمایند.

در شهرستان تفت ۹۰هزار راس دام سبک،۸هزار راس دام سنگین و ۸۴هزار کلنی عسل زیر نظر دامپزشکی وجود دارد.

این شهر در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد

بخش نظردهی بسته شده است..