مدیرجهاد کشاورزی تفت: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی برخورد می شود

مدیرجهاد کشاورزی تفت گفت: با کسانی که نسبت به تغییر اراضی کشاورزی در این منطقه ییلاقی اقدام کنند برخورد قانونی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد حسین دهقان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکیپ های سازمان با مراجعه به نقاط مختلف شهرستان مخصوصا جاهایی که بیشتر امکان ساخت و ساز وجود دارد در مرحله اول به ساخت و سازای غیر مجاز در این اراضی اخطار داده می شود و سپس پرونده به واحد حقوقی جهت تنظیم شکایت و رسیدگی ارجاع داده می شود.

به گفته وی در سال گذشته ۹۳۵۵ متر اراضی در حال تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی شد که از ساخت و ساز ۷۶۱۵ متر مربع از این اراضی جلوگیری و ۱۷۴۰ متر هم بعداز تغییرکاربری شناسایی و درحال پیگیری قضایی است.

وی در ادامه گفت: اولویت کاری ما در اجرای روشهای نوین آبیاری، آبیاری تحت فشار و کم فشار در جاهایی است که استعداد این کار را داشته باشند که استعدادیابی توسط جهاد انجام و اعتبارات خوبی در این زمینه مشخص شده است.

وی اظهار داشت: به ازای هرهکتار آبیاری تحت فشار ۶۵میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶۵میلیون ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان متقاضی قرار داده شده که تاکنون ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار انجام،۳۰۰ هکتار در حال اجرا و۷۰۰ هکتار در حال طراحی می باشد.

دهقان زاده یادآور شد: به ازای هرهکتار آبیاری کم فشار نیز ۳۲ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۳۲میلیون ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده شده که تاکنون یکصد هکتار آبیاری کم فشار انجام، یکصد هکتار در حال اجرا و ۱۵۰ هکتار هم در حال طراحی است.

وی از کشاورزان خواست در صورت داشتن استعداد زمینهای خود برای استفاده از این روشها می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی تفت نسبت به گرفتن تسهیلات اقدام نمایند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی تفت را ثبت نام شناسنامه بهره برداران کشاورزی جهت ساماندهی و شناسنامه دارشدن بهره برداران بخش کشاورزی اعلام کرد که تابحال ۳۷هزار بهره بردار ثبت نام کردند و رتبه اول استان را کسب کرده ایم ضمن آنکه در راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده در شناسنامه بهره برداران نیز رتبه دوم استان را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی تفت در مورد ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی(تعداد ماشین آلات و کارایی آنها)در دوسال گذشته با بیان اینکه تسهیلات قابل توجهی به بهره برداران داده شده که شاید در چندین سال گذشته بی سابقه بوده گفت: معادل ۱۱ میلیارد ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات ۱۵درصدی به کشاورزان جهت خرید و جایگزینی ماشین آلات فرسوده کشاورزی در زمینه دام و طیور داده شده است.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه در سال جاری خط اعتباری سوم تسهیلات مکانیزاسیون شروع شده و کشاورزان وبهره بردارانی که واجد شرایط باشند می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی تفت یا سایت آن جهت ثبت نام و استفاده از این تسهیلات اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه درزمینه تولید گوشت طیور نیز رتبه اول استانی را داریم افزود: در سال گذشته ۱۴هزار و۱۹۴تن انواع گوشت مرغ و سایرماکیان(بلدرچین،شترمرغ و بوقلمون) در شهرستان تولید شده است.

وی یادآور شد: همچنین طی این مت ۱۹۸ رشته قنات با مبلغ تقریبی ۱۵میلیارد ریال لایروبی،طوقه چینی،خرابی کشی و کَوَل گذاری شد.

به گفته وی تفت در تولید عسل نیز با تولید سالیانه ۱۰۸ تن عسل در مناطق عمده بنادکوک و شیرکوه مقام اول استان را داراست.

تفت ۱۸هزار هکتار اراضی باغی، ۵هزارهکتار اراضی زراعی،۲۴حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق،۱۸۰۰ رشته قنات،۱۷۵هزار راس دام سبک(گوسفند،بره،بزوبزغاله) ۱۳ هزارو ۲۰۰راس دام سنگین،۳۱۶ نفر شتر، ۵۰ واحد گلابگیری و عرقیجات گیاهی صنعتی،نیمه صنعتی و سنتی،۳۲ واحد ترمینال ضبط وفراوری پسته،۳ واحد صنعتی صنایع تبدیلی و بسته بندی خشکبار، ۴واحد صنعتی صنایع لبنی،۱ واحد صنعتی تولید قارچ،۷۵هکتار سطح زیرکشت گلخانه سبزی و سیفی فعال و ۵/۶ دهم هکتار گلخانه گل رز فعال دارد.

این شهر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..