هشدار فاضل میبدی:

برخی مداحان به دنبال منافع سیاسی و جناحی خود هستند

استاد حوزه و دانشگاه اعتقاد دارد که افرادی که به عنوان مداح می آیند و شروع به توهین کردن می‌کنند، یا به دنبال منافع فردی و جناحی خود هستند یا از جایی تحریک می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز،حجت السلام محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص توهین یکی از مداحان به مقامات کشور گفت: افرادی که به عنوان مداح می آیند و شروع به توهین کردن می‌کنند، یا به دنبال منافع فردی و جناحی خود هستند یا از جایی تحریک می‌شوند. و الا آدمی که نه سواد سیاسی و نه سواد اجتماعی دارد بیاید اینگونه با لحنی نامناسب حین مداحی علیه افراد نظام صحبت کند مطمئنا از جایی تحریک می‌شوند !

وی ادامه داد: اینکه ما از امام حسین، امام علی و اسلام صحبت کنیم و در همان حال به مخالفان خود توهین کنیم، کاری بوده است که در زمان جاهلیت رخ می‌داده و حتی در زمان پیامبر نیز عده ای از کفار اینگونه رفتار را از خود نشان می‌دادند.

میبدی با بیان اینکه که این جهل در تاریخ جاهلیت وجود داشته است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ای از قران آورده است که آن منطق را دنبال نکنید و به افراد توهین نکنید؛ قران اشاره کرده است که اگر بحث میکنید هم بحث منطقی کنید و اگر کار شما به جدال کشیده شده سعی کنید به نحو احسن باشد!

وی همچنین اضافه کرد: اگر به فردی حمله کنید که در آن مکان حضور نداشته باشد و نتواند از خود دفاع کند مطمئنا این رسم جاهلیت است و قران صریحا این عمل را محکوم کرده است؛ حتی خداوند به حضرت موسی اعلام کرد زمانی که میخواهی با فرعون حرف بزنی نرم و آرام صحبت کن!
عضومجمع مدرسین با اشاره به این آیه از قرآن " و قُولُوا لِلنّاس حُسنًا"با مردم با نیکی صحبت کنید" گفت: گروهی در کشورمان پیدا شده اند که به مقامات و افراد دیگر توهین می‌کنند؛ چون سواد سیاسی و مذهبی ندارند و پشتوانه علمی ندارند، می‌خواهند بگویند ما هم هستیم و این کارهای سخیف را انجام می‌دهند .

وی ادامه داد: معتقدم دست اندرکاران کشور از مراجع گرفته تا کسانی که نقش دارند، باید جلوی این حرکات را بگیرند!

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر دولت را قبول ندارید در روزنامه و سایت های که دارید به صورت منطقی و علمی انتقاد خود را بیان کنی، تصریح کنید: متاسفانه این شیوه برخورد هوچی گرایانه در دولت نهم و دهم در این مملکت باب شد ؛ ما این رسم های اینچنین زشت را نداشتیم و مسخره کردن دنیا، هو کردن و کاغذ پاره خواندن قطع نامه ها همه آثار دولت گذشته است.

میبدی با بیان اینکه این جریان های توهین کننده هرچه سریعتر باید شناساییی شوند، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته که این همه دزدی و اختلاس شد چرا این آقایون فریادشان بلند نشد؟ این ها افرادی جاه طلب هستند که می‌خواهند خودشان را از این طریق سیاسی و معروف کنند.

عضومجمع مدرسین در پایان تصریح کرد: مداحی که مداحی می‌کند اصلا وظیفه نقادی ندارد! اینکه حین مداحی با آن اشعار عجیب و غریب و ریتم های که به اصطلاح نه مذهبی است و نه سنتی و از هر موسیقی مبتذلی مبتذل تر است توهین کنند اصلا درست و پسندیده نیست ! بنده خودم موسیقی را حرام نمیدانم اما اشعار این مداحان بسیار مبتذل است ؛ مداحی جایگاه این حرف ها نیست.


 

بخش نظردهی بسته شده است..