درمراسم جشن حضور اعلام شد

تشکر پیشکسوت فرهنگی یزد از رییس جمهور به دلیل امنیتی نکردن فضا برای اعتراض کارگران و معلمان

در مراسم جشن حضور که با عنوان «روحانی تنها نیست» در یزد برگزار شد، یکی از سخنرانان از رئیس جمهور خواست تا در شیوه سفرهای استانی تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرضا سلطان زاده از پیشکسوتان فرهنگی و مطبوعاتی یزد در این مراسم با اشاره به توصیه امام علی (ع) به مردم شهر الانبار، از رئیس جمهور خواست تا در شیوه سفرهای استانی تجدید نظر کند.

وی در این رابطه گفت: در مسیر حرکت حضرت به شام در جنگ صفین، عده ای از دهقانان شهر انبار به امام(ع) برخورد کردند، از اسبان و اشتران خود پیاده شدند و پیشاپیش آن حضرت(ع) می دویدند. حضرت(ع) فرمود: چرا چنین می کنید؟ گفتند: این کار در فرهنگ و عادت ما، برای بزرگداشت و احترام فرمانروایان می باشد. حضرت(ع) فرمود: به خدا سوگند که امیران شما از این کار سودی نبردند و شما در دنیا با آن، خود را به زحمت می افکنید و در آخرت، دچار رنج و زحمت می گردید و چه زیان بار است رنجی که عذاب در پی آن باشد و چه سودمند است آسایشی که با آن، امان از آتش جهنم باشد.

سلطان زاده با اشاره به این واقعه از رئیس جمهور خواست تا در سفرهای استانی، مردم به دنبال خودروی مسئولان کشانده نشوند و شان و منزلت آنان حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس جمهور و وزیر اطلاعات بعلت امنیتی نکردن فضا برای اعتراض کارگران و معلمان تشکر کرد.

این پیشکسوت فرهنگی گفت: اکثریت فرهنگیان یزد تمایلی به تعطیل کردن کلاس های درس ندارند ولی خواستار پیگیری مطالبات خود هستند.

وی همچنین نقش آیت ا… هاشمی، رئیس دولت اصلاحات و محمد رضا عارف را در شکل گیری دولت تدبیر و امید مهم توصیف کرد و گفت: دولت باید به همه وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد، مسئولان و حدود ۵۰۰ نفر از حامیان دولت حضور داشتند.


 

بخش نظردهی بسته شده است..