حمایت حجت الاسلام اعرافی از تیم مذاکره کننده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزخطیب جمعه موقت قم گفت: وقتی رهبر انقلاب اجازه انجام مذاکرات با طرف غربی را داده اند در این راستا تیم مذاکره کننده باید مورد حمایت ملی و وحدت عمومی جامعه باشد.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد و دارای لایه های مختلفی است اما باید در روند مذاکرات به چند نکته توجه داشت.

 

خطیب جمعه قم افزود: تیم مذاکره کننده نیز از بصیرت و بینایی و آگاهی وافری در این زمینه برخوردار هستند اما در مذاکرات میان ایران و قدرت های غربی نکاتی از سوی ملت ایران مطرح می باشد که تیم مذاکره کننده باید بداند مطالباتی که در مجلس یا مجامع عمومی مطرح می گردد خواسته هایی است که ملت ایران با کمال بینایی و آگاهی در برابر آن کوتاه نخواهند آمد.

 

اعرافی اظهار داشت: طبق گفته مسئولان تحریم هایی که آمریکا علیه ملت ما تحمیل کرده است ظالمانه و جنایت نسبت به بشریت می باشد یکی از روسای سابق امریکا گفته ما سخت ترین تحریم ها را علیه ایران به کار گرفته ایم اما ملت ایران همچنان در برابر این مشکلات مقاومت می کنند در این زمینه باید اعلام شود آمریکا آرزوی تسلیم این ملت در برابر تحریم ها را باید به گور ببرد.

 

وی گفت: این ملت تحریم ها را تحمل می کند اما عزت خود را قربانی نمی کند زیرا ملت ایران دست آموخته مکتب سالار شهیدان و تحت فرمان رهبرمعظم انقلاب است همچنان با قدرت لایزال الهی و با تکیه بر جوانان رشید مقاومت خواهد کرد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی را فراموش نکنیم پایه های اقتصادی ما باید بر مجاری استوار باشد که از این تب و تاب های بین المللی ضربه پذیر نباشد باید در حوزه های مختلف تلاش شود اقتصادی دانش بنیان و استوار و بریده از نوسانات تحریم ها به پا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران و مسئولان با رهنمود های رهبرمعظم انقلاب وارد یک نرمش قهرمانه شدند و مذاکرات را به احترام اصول در دنیا پذیرفته اند اما زیر بار ظلم نخواهند رفت اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسید ملت ایران از پا درنخواهد آمد و اگر مذاکرات شکست خورد مسئولیت شکست بر عهده آمریکا می باشد.

 

 

اعرافی عنوان کرد: در اتفاقات یمن سعودی ها خامی کردند و وارد یک میدان مین گذاری شده و خطرناک شدند امروز باید بدانند ارزیابی هایشان درست نبود و با یک حمله نشد انصارالله را از پای در آورد سعودی ها بدانند در اهداف خود در کشتار مردم شکست خورده اید.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به جایگاه مهم خانواده گفت: اگر روابط خانوادگی اصلاح شود جامعه نیز اصلاح می گردد فرهنگ ما باید مبتنی بر قرآن و دستورات الهی و ارزشهای اخلاقی باشد.

 

خطیب جمعه قم گفت: مسئولان نیز باید به مسائلی همچون افزایش سن ازدواج و آمار طلاق توجه داشته باشند و با برنامه ریزی های راهبردی در جهت تحکیم روابط خانوادگی گام بردارند.

 

 

وی به روزهای پایانی ماه شعبان اشاره کرد و عنوان کرد: ماه رمضان ماه عبودیت و بندگی است و این ماه عید اولیای دین در اخلاق و عرفان می باشد.

 

خطیب جمعه قم در خصوص روز محیط زیست بیان داشت: محیط زیست به لحاظ فلسفی و اخلاقی و فقهی دارای اهمیت است رهبر انقلاب سال گذشته ساعت ها در خصوص محیط زیست سخن گفته اند سلامت جامعه در گرو حفظ محیط زیست است فرهنگ صیانت از محیط زیست باید در جامعه متعالی گردد.

 

وی در مورد سالروز جهاد کشاورزی گفت: جهاد سازندگی یک نهاد انقلابی موفق بود که با وزارت کشاورزی ادغام شد انتظار می رود در روزگاری که به کشاورزی نیاز داریم در تولید کالای استراتژیک تلاش نمایند.

بخش نظردهی بسته شده است..