نامه نمایندگان استان خطاب به رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

نامه مهم نمایندگان منتخب و سه تن از نمایندگان فعلی استان یزد خطاب به رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیرامون لزوم همراهی حداکثری نظام بانکی کشور با اقشار محروم و متوسط جامعه در شرایط خطیر فعلی کشور

به گزارش یزدی نیوز بسمه تعالی

 
برادر ارجمند، جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی
رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم. شرایط حادی که اخیرا با توجه به گسترش ویروس کرونا گریبانگیر کشورمان شد، باعث شده تا محدودیت‌های اقتصادی و معیشتی شدیدی بر اکثر هموطنانمان تحمیل شود که از جمله می‌توان به دستور تعطیلی بیشتر واحد‌های صنفی و تولیدی اشاره نمود.
 
با عنایت به این قاعده مبنایی که ملازم با هر تکلیفی، حقی تعریف می‌شود به نظر می‌رسد دولت محترم در قبال تکالیف یادشده بایستی حقوقی برای این دسته از هموطنان تعریف کند و الا در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کنونی صرفا به تبعیض و بی‌عدالتی دامن زده شده و ماحصل چنین سیاستی جز گسترش فقر و نارضایتی نیست.
 
یکی ازسیاست‌های مؤثر در این راستا همراهی حداکثری نظام بانکی کشور با صاحبان مشاغل، کارافرینان و شهروندان خصوصا اقشار ضعیف جامعه از طریق دستور به کلیه بانک‌ها درخصوص استمهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات، بدون محاسبه جریمه تاخیر تادیه و سود مازاد، در بازه زمانی وسیع‌تر و نیز کاهش سود بانکی این تسهیلات و همچنین عدم لحاظ اثرات سوء بانکی و قضایی ناشی از صدور چک برگشتی در دریافت خدمات است.
 
متاسفانه مشاهدات حاکی از آن است که برخی از این سیاست‌ها به دلیل عدم ابلاغ مقررات مربوطه از سوی مراجع ذی‌ربط اساسا اجرا نمی‌شود و در برخی دیگر از آن‌ها نوعی آشفتگی در اجرا در بانک‌های مختلف –از جمله در استان یزد- به چشم می‌خورد و این مساله موجبات نگرانی و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
 
با تدبیری که از جنابعالی سراغ داریم، امیدواریم جهت مقابله با این نابسامانی‌ها موارد مطروحه در این نامه هرچه زودتر پیگیری و در کلیه شعب بانکی کشور بصورت منسجم و یکپارچه عملیاتی شود
 
✍مهندس سید ابوالفضل موسوی
نماینده مردم شریف شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی
 
✍مهندس محمدرضا صباغیان
نماینده مردم شریف شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی
 
✍دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی
نماینده مردم شریف شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی
 
✍محمدرضا دشتی اردکانی
نماینده منتخب مردم شریف شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی
 
✍محمدصالح جوکار
نماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی
 
✍دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی
نماینده منتخب مردم شریف شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی

بخش نظردهی بسته شده است..