رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم تشکیل ستاد بحران برای مقابله با شیوع کرونا در شهرداری یزد

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت مسئولیت مدیریت شهری در راستای تأمین بهداشت شهری، گفت: ستاد مدیریت بحران برای مقابله با شیوع کرونا در شهرداری یزد تشکیل شود.

به گزارش یزدی نیوز«ونوس عامری» در صد و نوزدهمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، با بیان این‌که قانون مسئولیت تأمین بهداشت شهری را بر دوش شهرداری و شورای شهر گذاشته است، اظهار کرد: علوم پزشکی باید اسامی و آدرس تمام خانواده‌هایی که مبتلا به ویروس کرونا هستند برای ارائه خدمات ویژه به شهرداری اعلام کند.

 
وی افزود: شهرداری برای ارائه خدمات ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان منتظر عضویت در ستاد استانی نمانده و در حد توان نسبت به مقابله با این مهم اقدام کرده است.
 
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که مدیریت شهری سعی کرده با اختصاص بودجه لازم وظیفه خود را در راستای سیاست‌های تعیین شده برای تأمین بهداشت شهری انجام دهد، گفت: ساخت سوله بحران زیستی و خرید دستگاه تست کرونا از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای شهر برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در یزد است.
 
عامری با بیان این‌که بند ۱۸ ماده ۸۰ قانون شهرداری و شوراهای اسلامی کشور مسئولیت نظارت بر امور بهداشت شهری را به مدیریت شهری واگذار کرده است، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران مقابله با شیوع کرونا باید با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران شهرستان در شورای شهر تشکیل شود.
 
این مسئول در پایان شورای شهر را رهبر جریان تأمین بهداشت شهری دانست و بیان کرد: طبق ماده ۹۴ قانون و مقررات شهر و شهرداری، تمام استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از سوی دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها در بحث مدیریت و تأمین بهداشت شهری ملزم به رعایت تصمیمات شوراهای اسلامی هستند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..