مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

طرح الکترونیکی بیمه سلامت در چهار شهرستان استان یزد اجرا شد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح الکترونیکی بیمه سلامت در چهار شهرستان استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، محمد دریجانی در دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرستان یزد هم در اواسط سال آینده اجرایی و در مجموع تا پایان سال ۹۹ در تمام شهرستان‌های استان این طرح اجرا می‌شود.

 
وی اظهار داشت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی، انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.
 
دریجانی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران توانسته با حمایت از اقشار آسیب پذیر دغدغه‌های درمانی آنها را کاهش دهد افزود: بودجه سال جاری سازمان بیمه سلامت تقریباً ۱۱ هزار میلیارد تومان بود با توجه به رشد تورم در کشور با هدایت عالی مدیرعامل سازمان توانستیم پرداختیهای مناسبی به مؤسسات درمانی طرف قرار داد داشته باشیم و از تمامی سازمان‌های بیمه گر در این خصوص بهتر و پیشرو باشیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..