تقویت صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف روستایی

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراها گفت: برقراری صلح و سازش که از مهمترین و اولین اولویت‌های قبل از رسیدگی و صدور حکم، در دعاوی کیفری و حقوقی است از ظرفیت شوراهای حل اختلاف به خصوص شوراهای روستایی در این زمینه موثر است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حداد»  در بازدید از شوراهای حل اختلاف شهرستان اشکذر بیان کرد: در راستای تحقق اهداف قوه‌ قضاییه و اجرای عدالت، با ارائه خدمات ارزنده شوراها که مهمترین موضوع آن در زمینه ایجاد صلح و سازش است، شوراهای حل اختلاف این حوزه قضایی باید تلاش جدی‌تری در این عرصه انجام دهند.

 
وی اظهار کرد: ارتقاء کمی و کیفی وضعیت شورای حل اختلاف در گروی تلاش مجدانه اعضاء و کارکنان است تا در یک امر خیر و خداپسندانه هم گره از کار مردم بازکنند و هم در راستای تعمیق فرهنگ صلح و سازش در جامعه گام بردارند.
 
این مقام قضایی در خصوص ابلاغ الکترونیک نیز ابراز کرد: افزایش تعداد ابلاغ الکترونیک و کسب امتیاز الکترونیکی توسط شوراهای حل اختلاف اشکذر در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به ۸۶ درصد رسیده و نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است خود در امر کاهش اطاله دادرسی در پرونده های قضایی بسیار موثر بوده است.
 
وی افزود: این حوزه قضایی عملکرد شوراهای حل اختلاف در زمینه کاهش ورودی، مانده و افزایش مختومه عملکرد مطلوبی داشته اند و خواستار استمرار این حرکت رو به جلو شد.
 
حداد در پایان یادآور شد:  با آموزش جرائم قابل گذشت به ضابطین، و هماهنگی لازم دادستان های عمومی و انقلاب در حوزه های قضایی برخی از جرایم ازجمله جرایم قابل گذشت با یک سازوکار مشخص قبل از ارسال به دادسرا جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..