امام جمعه یزد:

مردم در برابر جنگ های شناختی دشمن آگاه باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمن شکل جدیدی از جنگ علیه کشورها به راه انداخته و آن جنگ شناختی است، گفت: مردم باید در برابر این جنگ آگاه و هوشیار باشند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به دشمنی های استعمارگران نسبت به ایران اسلامی اظهار داشت: دشمنان از ابتدا با استقلال و آزادی کشور ما مشکل داشتند و نمی خواهند یک کشور با محوریت دین و ولایت به استقلال برسد.

 
وی با بیان اینکه دشمنان از پیشرفت های کشور ما در هراس هستند، افزود: این میزان از پیشرفت های علمی به ویژه در زمینه انرژی هسته ای برای دشمن قابل باور نیست بر این اساس همواره به دنبال توطئه برای متوقف کردن پیشرفت های ایران هستند.
 
ناصری یادآور شد: یکی از اقدامات دشمن، تحریم و تحت فشار گذاشتن ملت ایران است تا شاید از این طریق بتواند پیشرفت های ما در زمینه نظامی و هسته ای را متوقف کند اما تاکنون در این زمینه به موفقیتی دست نیافته است.
 
ناصری عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی جز بدبختی چیز دیگری برای ما نمی‌خواهند و هرگز برای ما دلسوزی نداشته و ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن روش‌های جدیدی را برای پیاده‌سازی توطئه‌های خود به کار بسته است، خاطرنشان کرد: جنگ‌های شناختی، حرکتی است که امروزه دشمن در ایران اسلامی و برخی دیگر از کشورها پیاده‌سازی کرده‌اند و ما باید نسبت به آن مراقبت داشته باشیم.
 
ناصری ادامه داد: در این جنگ، از جنگ علیه باورها، هدف قرار دادن سرمایه‌های اجتماعی و ارزش‌ها و همچنین تأثیر بر روی ذهن، فکر و باور و بینش افراد استفاده می‌کنند که متأسفانه در کشور این مسئله را شاهد هستیم و اثراتی نیز گذاشته است.
 
امام‌جمعه یزد یکی از نمونه‌های جنگ‌های شناختی را، دروغ در مورد کشته سازی در ایران در جریان گرانی بنزین بود، عنوان کرد: آن‌ها این شایعه را در بین جوانان و مردم به راه انداختند و در حالی بود که نیروهای انتظامی و بسیجیان تا زمانی که مردم در صحنه بودند هیچ حرکتی انجام نداند و با آن‌ها مدارا کردند تا بروند.
 
ناصری اظهار داشت: قداست زدایی از نقطه اصلی نظام، اعتماد زدایی بین مردم و حاکمیت، اعتبار زدایی از تصمیمات نظام، مشروعیت زدایی از ساختارها، سازوکارها و سیاست‌گذاری نظام، برنامه‌های سازی برای شبهه افکنی، امید زدایی و ناکارآمد نمایی و روی گرداندن مردم و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و اخلاقی و … ازجمله موارد جنگ شناختی است که دشمن روی آن تمرکز کرده و قشرهای مختلف جامعه را هدف قرار داده‌ است.
 
وی تاکید کرد: همه ملت ایران، مسئولان و جوانان ما باید نسبت به این توطئه دشمن و این شیوه جدید جنگ او آشنا باشند و هوشیاری خود را در برابر این توطئه ها حفظ کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..