شهردار یزد:

شهرداری یزد آماده همکاری برای برگزاری تئاترهای خیابانی است

شهردار یزد گفت: شهرداری یزد آماده همکاری برای برگزاری تئاترهای خیابانی است و فضاهای خود را به این منظور در اختیار هنرمندان قرار می دهد.

به گزارش یزدی نیوز جمال الدین عزیزی،  در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: در شهر یزد اهداف فرهنگی با جدیت دنبال می شود و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی، گامی در مسیر توسعه فرهنگی شهر یزد بود.

 
وی با اشاره به اینکه این مقوله یک اولویت برای شهرداری یزد است و از این هنر و سایر هنرهای اثرگذار در مسیر توسعه فرهنگی یزد استفاده می کنیم، افزود: هنرمندان سراسر کشور هر زمان که بخواهند می توانند از فضاهای شهرداری یزد برای اجرای نمایش های خیابانی استفاده کنند.
 
عزیزی عنوان کرد: تئاتر خیابانی مسائل و مشکلات اجتماعی روز را به ساده‌ترین زبان بیان می کند و از آنجا که در بین مردم اجرا می شود، اثرگذاری بالایی دارد بنابراین باید از اجرای آن در سطح شهر به عنوان یک فرصت استفاده شود.
 
شهردار یزد تاکید کرد: هر چه تئاتر خیابانی در شهر رونق بیشتری پیدا کند، حضور مردم در مراکز تفریحی و خیابان‌ها نیز بیشتر خواهد شد بر این اساس می توان گفت که تئاتر خیابانی می تواند به افزایش کیفیت زندگی مردم و مشارکت اجتماعی آنها کمک کند و نشاط اجتماعی را در جامعه ارتقاء دهد.
 
عزیزی اظهار امیدواری کرد: برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی بتواند آغازگر توسعه فرهنگ و هنر در یزد باشد.
 
وی تاکید کرد: شهرداری نیز در مسیر تحقق این هدف از هیچ کمکی به هنرمندان در رشته های مختلف دریغ نخواهد کرد زیرا معتقدیم اثرگذاری هنر در توسعه فرهنگی و هنری بسیار بالاست.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..