پیشرفت ۸۹ درصدی بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق : با راه اندازی کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق از خام فروشی بیش از ۲ میلیون تن کنسانتره آهن جلوگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز رضا فلاح گفت: کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق در کنار معدن چغارت، قدیمی‌ترین معدن سنگ آهن کشوردر حال احداث است.

وی افزود: این کارخانه با توان ۹۰ درصدی پیمانکاران داخلی و بومی راه اندازی می‌شود.
وی گفت: در این کارخانه قرار است سالانه ۵ میلیون تن گندله تولید و از خام فروشی بیش از ۲ میلیون تن کنسانتره آهن جلوگیری شود.
مدیرعامل سنگ آهن مرکزی بافق گفت: ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم است.
فلاح افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون یوان (سه هزار میلیارد تومان) با پیشرفت ۸۹ درصدی تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد و تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان می‌آورد.
فلاح با اشاره به اینکه با راه اندازی این طرح ، ماده اولیه تعدادی از واحد‌های فولاد سازی به روش احیای مستقیم تامین شده و از خروج معادل ارزش افزوده‌ی ایجاد شده جلوگیری می‌شود گفت: ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله بسیار بالا بوده و دوره‌های بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود دو تا سه سال است.
دسترسی آسان به راه آهن سراسری کشور، وجود مراکز مصرف این محصول در منطقه، و اشتغالزایی از مهمترین مزایای احداث این کارخانه در بافق است.
گندله از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می‌شود و این ماده معدنی بعنوان محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیند‌های تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش‌های متعدد احیای مستقیم کاربرد دارد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..