جلوگیری از شیوع آنفولانزا در یزد

در کارگاهی یک روز نحوه مقابله با شیوع آنفولا نزا در یزد آموزش داده شد

به گزارش یزدی نیوزمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: تزریق واکسن آنفولانزا عوارض شدید این بیماری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 
دهقانی افزود: بهترین زمان واکسیناسیون سالیانه علیه بیماری آنفلوانزا در مهر ماه است، هر چند تزریق این واکسن در هر موقع از طول سال موثر خواهد بود.
 
وی اظهار داشت:  می‌توان با آموزش توصیه‌های بهداشتی به بیماران از قبیل رعایت آداب سرفه، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها، ماندن در منزل و عدم حضور در اماکن شلوغ و تجمعی می‌توان از انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری بعمل آوریم.
 
دکتر دهقانی اشاره کرد: با توجه به افزایش موارد قطعی بیماری آنفلوانزا در سال جاری در استان یزد، زنان باردار، سالمندان بالای ۵۰ سال، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی، خونی، کلیوی، کبدی و متابولیک مهمترین گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : واکسیناسیون از عوارض شدید بیماری و مرگ و میر می‌کاهد و موارد بستری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
 
دهقانی گفت: در سال ۲۰۱۹ سازمان بهداشت جهانی به ۱۰ خطر اشاره کرده که بیماری آنفلوانزا جزو آنهااست، بنابراین باید همه همکاران در حوزه بهداشت و درمان هشیار باشند تا با توجه به رسیدن فصول سرد مراقبت جدی در برابر این بیماری انجام دهیم.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..