مدیر شعب بانک مسکن یزد خبر داد؛

افزایش سقف تسهیلات پس‌انداز مسکن جوانان

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد اعلام کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال 1398 افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوز«صیدنبی حیدریان»، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: یکی از انواع تسهیلات خرید و ساخت مسکن در سبد تسهیلاتی بانک مسکن، تسهیلات از محل سپرده‌گذاری در حساب پس‌انداز مسکن جوانان است که در این رابطه، بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان را با شرایط ویژه‌ برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مسکن طراحی کرده است.

 
وی افزود: متقاضیان افتتاح این حساب می‌توانند به دلخواه خود یکی از سه روش موجود یعنی «واریز مبلغ به صورت ماهانه»، « واریز مبلغ به صورت سالانه» و «واریز مبلغ به صورت یکجا برای کل دوره» را انتخاب و مبلغ پس انداز خود را به آن واریز کنند و در نهایت از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بهره مند شوند.
 
حیدریان در ادامه اظهار کرد: ویژگی حساب پس‌انداز مسکن جوانان آن است که فرد سپرده گذار نیازی به تامین مبلغ سپرده در مدت زمان کوتاه را ندارد بلکه در طول زمان مشخص و البته سال‌ها قبل از فرارسیدن زمان خرید مسکن می‌تواند به شکل تدریجی و با سپرده‌گذاری نه چندان زیاد، اقدام به دریافت تسهیلات ارزان قیمت کند.
 
وی گفت: یکی از نکات مهم در خصوص این حساب آن است که برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان، در هر مقطعی بلامانع است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۹۸ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره ۱۵ ساله به تدریج افزایش می‌یابد.
 
حیدریان سقف تسهیلات متعلقه بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی در یزد را در پایان سال پنجم برای حساب های افتتاحی سال جاری ۸۴۰ میلیون ریال و برای پایان سال پانزدهم ۱۸۴۰ میلیون ریال بیان کرد.
 
وی افزود: زوجین متقاضی استفاده از تسهیلات، می توانند با افتتاح دو حساب پس انداز مسکن جوانان از دو فقره تسهیلات در قالب زوجین به مبلغ دو برابر سقف‌های تسهیلاتی مذکور برای خرید یا ساخت و تکمیل یک واحد مسکونی استفاده کنند.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان گفت: یکی دیگر از مزایای حساب پس انداز مسکن جوانان، برنامه‌ای بودن حساب است که این امکان را به سپرده گذار می‌دهد تا بتواند واریزی های خود را طی پنج تا ۱۵ سال به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا در زمان افتتاح حساب انجام دهد.
 
به گفته حیدریان، از دیگر مزایای این حساب، امکان انتقال حساب به بستگان درجه اول و انتقال حساب به سایر شهرهاست.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان ۹ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..