در راستای راه اندازی نمایندگی های استانی مجمع خیرین کشور

تشکیل مجمع خیرین در یزد به دبیری جمعیت هلال احمر استان / توسعه فرهنگ کار خیر به دلیل محرومیت های بر جای مانده ضروری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : هلال احمر استان یزد در طول سال با کمک خیرین در زمینه‌های مختلف به حمایت و خدمت‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های بی سرپرست می‌پردازد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ نخستین نشست مجمع خیرین استان یزد به منظور انتخاب اعضاى هیأت امنا، هیأت مدیره و بازرسین، با حضور حبیب الله بوربور، رییس مجمع خیّرین کشور، محمد علی طالبی، استاندار یزد، دکتر محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد و نیز جمعى از چهره ها و شخصیت هاى خیّرىن فعال، پنج شنبه ۱۷ مرداد ماه در تالار خیام هتل صفائیه برگزار شد

دکتر محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل هلال احمر استان یزد اظهار داشت : دهمین مقصد تشکیل مجمع خیرین استانی شهر جهانی یزد خواهد بود و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین مجمع خیرین کشور و سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در تشکیل نمایندگی‌های استانی مجمع خیرین کشور،  جمعیت هلال احمر استان یزد به عنوان دبیرخانه این مجمع در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر بزرگترین ظرفیت برای حضور خیرین در اجرای فعالیت های داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: نقش خیرین هلال احمر در پیشبرد اهداف جمعیت و موفقیت در یاری رساندن به نیازمندان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : تجربه بسیار خوبی در حوزه کمک به سیل‌زدگان در فهرست اقدامات هلال احمر ثبت شده است که بسیار مفید است و این ظرفیت می‌تواند در کنار توان خیرین در مجمع خیرین کشور منشاء اقدامات بزرگی شود.

حرازی زاده عنوان کرد : ما در هلال احمر اعتقاد داریم سازمان داوطلبان پلی است بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان و ان‌شاءالله این شعار سرلوحه اقدامات مشترک ما با مجمع خیرین قرار گیرد .

این مقام مسئول با اشاره به ماموریت‌هایی که در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شده است گفت: نخستین ماموریت ما شناسایی، جذب و بهره‌گیری از خدمات این افراد با نگاه انسان دوستانه و بشردوستانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه با همت خیرین این مجمع و هیئت مدیره آن شاهد ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده به نیازمندان استان باشیم خاطرنشان کرد: تعیین اولویت ها بر اساس نیازهای اعلام شده، هدایت مجامع، موسسات موجود و متقاضیان کمک های نقدی و غیرنقدی به مجامع و موسسات ذیربط، کمک به شکل گیری و توسعه فعالیت موسسات خیریه و نیکوکاری علی الخصوص در مناطق محروم، تشکیل بانک اطلاعات توانمندی های مجامع خیرین جهت بهره برداری از ظرفیت آنها برای انجام امور خیریه و نیکوکاری، تعامل و همکاری با سازمان های دولتی و غیردولتی در راستای شناسایی ظرفیت ها برای توسعه امور خیریه و نیکوکاری و بهره برداری از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی برای اجرای برنامه های هدفمند مجمع و … از سایر اهداف مجمع خیرین است.

بر اساس تفاهمنامه انجام شده با سازمان هلال احمر، کار پشتیبانی از فعالیت ‌های مجمع خیرین کشور در مجامع استانی توسط هلال احمر انجام می‌ شود.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور:

کار مجمع خیرین در استان‌ها اولویت‌بندی و نیازسنجی هر منطقه است.

مهندس حبیب‌الله بوربور در ابتدای سخنانش ضمن تبریک عید غدیر و قربان به تاریخچه کارهای خیر از ۲۲ سال پیش تا امروز اشاره کرد و گفت: «در زمانی که مدارس کشور ۴ تا ۵ نوبته بود و ۱۹ میلیون و هشتصد هزار نفر دانش‌آموز داشتیم، در کسوت رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، گزارشی از این معضل آموزشی را خدمت مقام معظم رهبری ارایه کردم. ایشان فرمودند به مردم رجوع کنید و همین فرمایش به تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجامید و بعدها مجامع خیری دیگر در کشور راه‌اندازی شد که جمع ما نیز در راه‌اندازی تعدادی از آنها حضور داشت، مانند انجمن خیرین مسکن‌ساز، جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه خیرین حامی معلولان و … تا اینکه سه سال قبل مجمع خیرین کشور را با همراهی بنیادها و مجامع خیری بزرگ ملی و جمعی از خیرین به‌نام کشور راه‌اندازی کردیم.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در بخش دوم سخنانش گفت: امروز مجمع خیرین کشوربه عنوان نماینده مجامع خیری کشور در جلسات شورای اجتماعی کشور عضویت دارد و مصوبات این شورا در حکم مصوبات هیات دولت است و این ظرفیت خوبی است که ما مسایل و مشکلات مجامع خیری کشور را در این شورا پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد : امروز مجمع خیرین کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مامور تشکیل مجمع ملی خانواده است که قرار است با تشکیل این مجمع اقدامات خوبی در حوزه خانواده سامان گیرد.

مهندس بوربور در ادامه به تشکیل نمایندگی های مجمع خیرین کشور اشاره کرد: امروز که من خدمت شما هستم دهمین نمایندگی مجمع خیرین کشور راه‌اندازی می‌شود و پیش از این در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، قزوین، هرمزگان، کردستان، کرمان و گلستان این نمایندگی‌ها ایجاد شده است.

 استاندار یزد:

بسیاری از ابنیه عمومی یزد را خیرین و نیکوکاران احداث کرده‌اند / موظف به رفع موانع و تسهیل فعالیت خیرین در حوزه های مختلف هستیم

محمدعلی طالبی، استاندار یزد سخنانش را با خیرمقدم با حاضران و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور آغاز کرد.

وی با اشاره به‌این‌که شهر یزد و مردم یزد با اقدامات خیر و نیکوکاری عجین است ، گفت: بسیاری از ابنیه عمومی یزد را خیرین و نیکوکاران احداث کرده‌اند و اینجانب به عنوان نماینده دولت در استان این وعده را به نیکوکاران و خیرین می‌دهم که تسهیل‌گر امور اداری تشکیل مجامع خیری باشم.

 استاندار یزد افزود: امروز شاهد حضور خیرین در تمامی عرصه ها هستیم به گونه ای که هر جا نیاز بوده ،حضور یافته و نقش موثر خود را ایفا کرده اند.

طالبی با تصریح توجه به حوزه‌های پژوهشی و آموزشی توسط خیرین ، عنوان کرد: خیرین باید به سمت برنامه‌های دارای اولویت و تاثیرگذارتر بروند.

عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: هر کجا خیرین مشارکت کنند مسئولان استان هم آمادگی حضور و همکاری دارند.

استاندار یزد با قدردانی از همه مردم استان یزد در امداد رسانی به سیل زدگان اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی و اعزام کاروان های امدادی، در پایان سخنان خود به همه خیرین به‌خصوص منتخبین جدید این مجمع گفت : امیدوارم این توفیقی که نصیب جمع شده‌است را قدر بدانید.

 

شایان ذکر است در پایان این برنامه انتخابات مجمع خیرین استان یزد با حضور خیرین برگزار شدو هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین استان معرفی شدند.

رضا راعی، سیدعلی اصغر میروکیلی، مهدی بندگار، نصرالله شریف‌فرد، محمدمهدی فرهنگ‌دوست، محسن ابوترابی، مهدی خاوری، رقیه کفیل‌الناس، علی‌اصغر دهقان، محمدرضا حق‌شناس، محمدصادق نیکونژاد، محمدرضا منتظری، زهره اخباریه، محمدجواد شاکر اردکانی، محمدرضا بهشتی، محمدحسن نجفی، محمد زاده‌رحمانی، محمد پروانه، حسین حداد، محمدفاضل یوسفی و ابوالقاسم محی‌الدینی به ترتیب آرا به عنوان اعضای هیات مدیره مجمع خیرین استان انتخاب و معرفی شدند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..