توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر بافق در خصوص پیدا شدن جسد فرد گم شده در ارتفاعات خسوف و بشکان

رئیس جمعیت هلال احمر بافق گفت: پیکر بی جان مرد۵۲ساله حوالی روستا‌های ارتفاعات خسوف و بشکان معروف به کوه معدن بشکان پیدا شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد رضا فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق با اشاره به اینکه فرد گمشده که از اهالی روستای خوسف است صبح دوشنبه هفته گذشته از منزل خارج شده است اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۰ صبح تماس ها بی پاسخ می ماند.

وی با بیان اینکه این مرد ۵۲ ساله بود عنوان کرد:ساعت ۳۰ دقیقه بامداد صبح صبح روز سه شنبه طی تماس و اطلاع به جمعیت هلال احمر یک تیم از محل پایگاه سه چاهون به منطقه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق افزود: گرچه خانواده وی به هلال احمر دیر اطلاع دادند، ولی به محض اطلاع از طریق ردیابی موبایل اطلاعات مربوطه استخراج شد و عملیات جستجو شدت یافت گرچه پهنا شناسایی در محدوده ۶۰ کیلومتر در ده کیلومتر بود.

فتاحی عنوان کرد: به دلیل تاریکی اول وقت همان روز دو تیم با دو دستگاه خودرو آمبولانس و هایلوکس جمعاً ۹ نفر اعزام شدند و با همکاری  مردم محلی نسبت به گشت زنی و جستجو اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در روز اول جستجو قریب به ۱۵ کیلومتر همراه با اعضای هلال احمر بافق در کوههای اطراف خوسف جستجو انجام شد تصریح کرد:طی هماهنگی با نیروی انتظامی، مدیریت بحران، اداره اطلاعات و محیط زیست نسبت به شناسایی از طریق موبایل با همکاری مخابرات و عوامل امنیتی اقدام کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بافق با اشاره به اینکه هلال احمر ضمن اعزام ۳ تیم امدادی و در روز دوم یک تیم همراه با با ۲ قلاده سگ تجسس"آنست" و یک سورت پرواز بالگرد که با کرمان هماهنگ شد خاطر نشان کرد: پرواز  از تهران صورت گرفت و برای پیگیری بیشتر یک تیم جستجوگر از شهرستان کوهبنان در روز سوم به ما ملحق شدند.

وی ادامه داد:در روز آخر که منجر به پیدا:شدن گمشده شد علاوه بر عوامل شهرستان و محلی تیم هایی از بهاباد نیز اعزام شدند.

فتاحی با بیان اینکه جسد در حالی دوربینی روی سینه و تفنگی در شانه داشت در نزدیکی کوه معدنی بشکان پیدا شد گفت:هلال احمر بافق روز جمعه از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه اعزام و تا نزدیکی های ۳۰ دقیقه بامداد در منطقه بود.

وی در پاسخ به اینکه علت کندی رایزنی چه بوده است عنوان کرد: به دلیل اینکه در  منطقه فقط یک آنتن بی تی اس وجود دارد و برای تعیین نقطه باید حداقل سه آنتن موجود باشد.

فتاحی افزود: یک آنتن در منطقه بروییه واقع شده که شعاع و طول را طولانی کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بافق  با تقدیر از افراد و‌ گروه‌هایی که در این جستجو همکاری داشتند کفت: شخص گم شده پیاده رویی طولانی داشته به گونه ایی که جسد وی درحوالی روستای بشکان یافت شده است.

این جستجو ۴ شب و پنج روز طول کشید، جستجویی که همه نیرو‌ها اعم از هلال احمر، نیروی انتظامی، گروه‌های کوهنوردی ،بافق و‌ بهاباد، و افراد محلی و ….  دخیل بودند.

پلیس آگاهی ضمن حضور در صحنه ، علت فوت در حال بررسی بیشتر می باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..