امام جمعه یزد:

رضایت دادن به وضع موجود اقتصادی عقب راندن کشور است

امام جمعه یزد با بیان این‌که تولید فکر و پرورش نیروی انسانی دو عنصر تمدن ساز هستند، گفت: رضایت دادن به وضع موجود کشور را به عقب می‌راند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته ۲۸ تیرماه نماز جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار کرد: تمدن‌سازی، اسلام سازی و جامعه پذیری از جمله مسائلی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به آنها تذکر داده است.

 
وی تولید فکر و پرورش انسان‌های مومن را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی دانست و افزود: برای ایجاد تمدن اسلامی دو عنصر تولید فکر و پرورش حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر هستند.
 
امام جمعه یزد با بیان این‌که تولید فکر متناسب با هر زمان یکی از رموز پیشرفت و توسعه پایدار است، گفت: متأسفانه امروز آن طور که باید و شاید به بحث تولید فکر در نظام آموزش کشور از ابتدایی تا دانشگاه توجه نشده است.
 
ناصری‌یزدی وابستگی خارجی را ناشی از عدم توجه به تولید فکر در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: این که امروز همه تلاش ما بر این است که تکنولوژی و ایده‌های خارجی‌ها را آموخته و تقلید کنیم ضعف آموزشی است.
 
این مسئول با بیان این‌که خلاقیت و ابتکار عمل باید ملاک اجرایی نظام آموزشی قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش برای استقلال علمی، اجرایی و اقتصادی از مسیر  نهادینه شدن فرهنگ تولید فکر می‌گذرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ما می‌توانیم با تفکر بن بست شکنی مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشیف اقتصادی و فرهنگی را هموار کنیم.
 
وی رضایت دادن به وضعیت موجود را در حقیقت عقب راندن کشور دانست و خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی تنها راه حل ایجاد زمینه توسعه کشور از مسیر تولید تفکر است.
 
امام جمعه یزد در پایان با بیان این‌که تمام صاحبان قلم باید قلمفرسایی خود را در راستای تولید فکر بکار گیرند، گفت: تقویت روح انسانی مهمترین رسالت مسئولان در جامعه است.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..