کمیته محیط زیست در یزد راه‌اندازی می‌شود

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، گفت: کمیته محیط زیست با مشارکت سمن‌ها و اساتید دانشگاه در شورای شهر یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز «سپنتا نیکنام» در پنل تخصصی «رویداد شهر جهانی، شهر بدون پلاستیک» که با حضور فعالان حوزه محیط زیست و اساتید منابع طبیعی دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: تغییرنام کمیسیون خدمات شورای شهر یزد به کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری از جلمه اقدامات زیربنایی شورا برای حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی شهر یزد است.

 
وی با بیان این‌که از این پس بسیاری از طرح‌های شهرداری با رویکرد محیط زیستی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شوند، افزود: راه‌اندازی کمیته محیط زیست از جمله اقدامات در دستور کار کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر یزد است.
 
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، منطقه‌ای کردن گودهای نخاله، تفکیک زباله‌های خشک و تر از درب منازل، هوشمندسازی آبیاری فضای سبز شهری و جداسازی شبکه آب شرب و از آب خام از دیگر اقدامات و پیشنهادات انجام شده در کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر است.
 
نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: توسعه اجتماعی و فرهنگی در حوزه محیط زیست مستلزم هم‌افزایی بخش خصوصی، دانشگاه و مشارکت مستمر مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی است.
 
این مسئول جریان سازی اجتماعی و فرهنگی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در راستای حفاظت از محیط زیست به صورت کلان و مدیریت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به صورت جز دانست  و بیان کرد: آگاهی رسانی از دیگر بایدهای توسعه فرهنگی در حوزه محیط زیست است.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مصرف کیسه های پلاستیکی، خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی واحدهای مسکونی به عنوان خانه سبز و فروشگاه سبز(واحدهایی که دغدغه حفاظت از محیط زیست دارند) از جمله پیشنهادات کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر یزد است که به زودی اعلام و بررسی می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..