پیشرفت یزد بر محور فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوین برنامه‌ریزی شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده یزد در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی گفت: پیشرفت یزد بر محور فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوین برنامه‌ریزی شود.

به گزارش یزدی نیوز سیدابوالفضل موسوی بیوکی در آیین تجلیل از صنعت‌گران برتر استان یزد با تاکید بر اینکه استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های صنعتی و معدنی برخوردار است اظهار داشت: باید از این ظرفیت‌ها به نحوی استفاده کرد که پیشرفت کشور را در بهترین حالت ممکن فراهم کند.

 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته آمریکایی‌ها هر زمان که می‌خواستند ایران را تهدید کنند، بیان می‌کردند که تمام گزینه‌های آنها حتی گزینه نظامی روی میز است و مدام ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌کردند.
 
وی افزود: این در حالی است که الان آمریکایی‌ها به علت قدرت بسیار زیاد ایران، به هیچ عنوان جرات بیان گزینه نظامی را ندارند و خودشان به وضوح بیان می‌کنند که تنها گزینه آنها گزینه اقتصادی و تحریم و فشار است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که الان همه دنیا متوجه قدرت ایران شده اند و تنها راه برای موفقیت خود را در عرصه اقتصادی می‌بینند که در این عرصه هم ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های گسترده داخلی، راه را به صورت کامل بر آنها ببندیم.
 
 
موسوی بیوکی به آمارهای ارائه شده از وضعیت صنعت استان یزد توسط مدیرکل صنعت و معدن یزد اشاره کرد و افزود: آمارهای ارائه شده در ارتباط با وضعیت صنعت و معدن استان یزد نشان دهنده قابلیت‌های بالایی است که ما در یزد داریم.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس خاطرنشان کرد: استان یزد قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه اقتصاد دارد و باید این حوزه را به صورتی مدیریت کرد که بتوانیم تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن را شکوفا کنیم.
 
وی ادامه داد: یزد باید در حوزه علوم دیجیتال و فعالیت‌های دانش بنیان با سرعت بسیار زیادی حرکت کند و اقدامات گسترده این حوزه از جمله تحقق شهر هوشمند را به صورت کامل انجام دهد چرا که الان راهی جز این موضوع پیش روی ما نیست.
 
وی گفت: آمارهای استان یزد در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها فوق العاده است و تنها نیاز است که با مدیریت صحیح، این ظرفیت‌های بسیار گسترده را شکوفا کرده و از آن در راه پیشرفت استان و کشور بهره گیری کنیم.
 
موسوی بیوکی به تدوین سند آمایش استان و قرار گرفتن آن بر روی وب سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از این سند مربوط به صنایع و معادن استان است.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: از صنعت‌گران می‌خواهم که این سند را به طور دقیق مطالعه کنند و نظرات و پیشنهادهای خود در ارتباط با بهبود آن را اعلام کنند تا در تصویب و تدوین نسخه نهایی، این پیشنهادات لحاظ شود.
 
تحریم‌های جدید آمریکا تاثیر خاصی بر اقتصاد ایران ندارد
 
سعید زرندی در آئین تجلیل از صنعت‌گران برتر استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر همه فعالان حوزه اداری ایران در حال تلاش برای رفع مشکلات کشور هستند.
 
وی تصریح کرد: با این وجود زمانی این تلاش‌ها نتیجه می‌بخشد که اگر می‌خواهیم محور کار بر رونق تولید قرار گیرد، یک تغییر نگاه جدی داشته باشیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خطبه ۴۳ نهج البلاغه اظهار داشت: حضرت علی(ع) در این خطبه می‌فرمایند که بیش از آنچه به فکر دریافت خراج باشید، به فکر عمران و آبادانی زمین‌ها باشید چرا که اگر عمران و آبادانی زمین انجام شود، خارج هم پرداخت می‌شود.
 
زرندی با اشاره به اینکه تقدم و تاخیر این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عنوان کرد: در صورتی که این هماهنگی وجود نداشته باشد و تقدم و تاخر در آن رعایت نشود، قطعا مالیات پرداخت کنندگان به دلیل مشکلاتی که دارند نمی‌توانند مالیات خود را بدهند.
 
وی اظهار داشت:  همه بر این موضوع تاکید دارند که سال گذشته، حداقل در یک دهه اخیر سخت ترین سالی بود که ما تجربه کردیم و دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به کار بست.
 
معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند که اقتصاد ایران تا پایان سال ۹۷ کامل فرو خواهد پاشید و دیگر نمی‌تواند روی پای خود بایستد.
 
زرندی افزود: دشمن تا به الان هر چه فشار اقتصادی داشت وارد کرد و تمام تحریم‌های خود را به کار بست که بتواند اقتصاد ایران را از حرکت نگاه دارد و دیگر حربه‌ای ندارد که بخواهد انجام دهد.
 
وی گفت: الان تمام عرصه‌های اقتصاد ایران با تحریم‌های آمریکا روبرو است و قطعا هر تحریم جدیدی که به ایران تحمیل شود، تاثیر چندان زیادی بر اقتصاد ایران نمی‌تواند داشته باشد.
 
معاون وزیر صنعت عنوان کرد: سال گذشته را همه تولید کنندگان و صنعتگران و کارآفرینان ایرانی با سخت کوشی و مجاهدت واقعی مدیریت کردند و توانستیم از سختی‌هایی که دشمن به وجود آورده بود عبور کنیم.
 
زرندی با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی امسال بر تعداد متقاضیان پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزوده شده عنوان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۴ درصدی درخواست صدور پروانه روبرو بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم رونق در تولید اتفاق بیفتد باید تغییر فکر و عمل داشته باشیم وگرنه اگر بخواهیم همانی که همیشه بودیم بمانیم، هیچ موضوع و مشکلی برطرف نمی‌شود و همچنان به همین مشکلات ادامه می‌دهیم.
 
منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..