طرح سراسری پویش کتابخوان در یزد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به اجرای «طرح یک استکان یک چای» در استان، گفت: اعضای پارلمان دانش آموزی می‌توانند به عنوان همکاران کتابداران در کتابخانه‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز «رقیه دوست فاطمی‌ها» در نشست پارلمان مشورتی دانش‌آموزش یزد که با حضور ۷۲ نفر از مسئولان شوراهای دانش‌آموزی استان برگزار شد، با اشاره به این‌که عملکرد آموزش و پرورش گاهاً موجب مغفول ماندن لذت مطالعه در دانش‌آموزان می‎شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی از برنامه‌های سیستم آموزشی حاکم بر کشور منجر به دل زدگی دانش آموزان از مطالعه و دور ماندن آن‌ها از این لذت می‌شود.

 
وی افزود: متاسفانه دانش‌آموزانی که تنها کتب درسی می‌خوانند و هدفشان تنها درس است مانند تیرهای چراغ برق هستند، اما دانش‌آموزانی که مطالعات غیر درسی دارند مانند درختانی سرسبز و پرشاخ و برگ و توانمند هستند، لذا نباید فرزندانمان را محدود به کتاب‌های درسی کنیم.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در ادامه از همکاری دانش‌آموزان در اجرای «طرح یک استکان یک چای» خبر داد و گفت: این طرح که از چهار سال گذشته تاکنون از سوی نهاد کتابخانه‌ها اجرا می‌شود، با اجرا شدن از جانب دانش‌آموزان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش یزد، نوید فعالیت‌های بسیار خوبی می‌دهد.
 
وی افزود: در این طرح که نهاد کتابخانه‌های عمومی مجری آن است، از گروه‌های دانش‌آموزی اول تا سوم اجراکننده تجلیل به عمل می‌آید و از طرفی کتابخانه‌ها نیز در این زمینه با دانش آموزان همکاری لازم را خواهند داشت.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: اعضای پارلمان دانش آموزی می‌توانند به عنوان همکاران کتابداران در کتابخانه‌ها حضور داشته باشند.
 
وی با اشاره به گلایه برخی از افراد از وای فای در کتابخانه‌ها یادآور شد: متاسفانه برخی نسبت به تجهیز کتابخانه‌ها به وای فای گلایمند هستند اما وای فای یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است و دانش آموزان باید با در نظر گرفتن هدف خود از مالعه از این شاخص به نحوموثر و مطلوبی استفاده کنند.
 
«حسینعلی ملانوری» رییس سازمان دانش آموزی استان یزد ضمن گلایه از پایین بودن سرانه مطالعه، گفت: پارلمان مشورتی دانش‌‌آموزان به عنوان تشکل منسجم دانش‌آموزی کشور که در استان یزد نمایندگی ۲۵۰ هزار دانش آموز را به عهده دارد باید در راستای بالا بردن سرانه مطالعه ایفای نقش کند.
 
وی شناسایی و معرفی استعدادهای مختلف دانش‌آموزان را از دیگر ضرورت‌های اجرایی پارلمان دانش‌آموزی در یزد دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشف شده در حوزه دانش‌آموزی باید در دستور کار ویژه مسئولان آموزشی و فرهنگی قرار گیرد.
 
رییس سازمان دانش آموزی یزد در ادامه از آغاز اجرای طرح سراسری پویش کتابخوان در این استان خبر داد و گفت: باید کتابخوانی در مدارس دغدغه‌مند شده و تدابیری در این راستا به منظور افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان تا مهرماه سال جاری اندیشیده شود.
 
ملانوری با تاکید بر این‌که حوزه پوشش این طرح فقط دانش‌آموزان نیستند، تصریح کرد: این طرح شامل  همه اقشار جامعه است که دانش آموزان در اجرای آن نقش کلیدی دارند.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..