موشن گرافی طرح حذف قبوض شرکت توزیع برق استان یزد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق یزد گفت: قبوض کاغذی چهار شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در دوره سوم توزیع و مابقی در دوره چهارم به صورت کامل حذف می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدجواد جلیلی  در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید شرکت توانیر بر حذف قبوض و همگام بودن با این طرح در سراسر کشور افزود: اطلاع رسانی گسترده به صورت توزیع تراکت درب منزل مشترکین، ارسال پیامک به ۷۷۰ هزار نفر از مردم استان، آگاه سازی از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و تبلیغات محیطی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: شناسه قبض و پرداخت، شماره پرونده و لینک تصویر قبض الکترونیکی مشترکین در زمان اجرایی شدن طرح به مشترکین برق ارسال خواهد شد.
جلیلی با اشاره به اینکه مامورین توزیع قبض با اجرای طرح از کار برکنار نخواهند شد، افزود: بخشی از زمان فعالیت مامورین به پیگیری وصول مطالبات و فرهنگ سازی اختصاص خواهد داشت و پیش از آن نیز دوره توجیهی برای مامورین برگزار می شود.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق یزد خاطرنشان کرد: برای سهولت در ارسال شناسه قبض و پرداخت مستاجرین منازل، امکان ثبت شماره پرونده جدید یا تغییر شماره همراه در زمان تسویه حساب از طریق دفاتر پیشخوان وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مشترکین یزدی با اعلام شماره همراه خود به مامورین برق در هنگام مراجعه و یا ارسال پیامک شماره پرونده برق به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۲۱ می توانند توزیع برق را در اجرای این طرح کمک کنند.
در این راستا آغاز پویش اجتماعی #نه _به _ قبوض _ کاغذی؛ جزء برنامه های تبلیغی است که به همراه برنامه های حوزه اطلاع رسانی توسط روابط عمومی اجرایی خواهد شد.
 
 
این مسئول در ادامه با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق مشترکین سراسر کشور از ابتدای اردیبهشت گفت: این افزایش برای مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد خواهد بود.
 
 
معاون شرکت توزیع برق یزد درباره تعریف پرمصرف ها اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان و در زمان پیک مصرف ۴۰۰ کیلووات و بیشتر و در سایر فصول سال ۳۰۰ کیلووات و بیشتر مصرف کنند پرمصرف محسوب می شوند.
 
 
جلیلی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مشترکان برق در استان یزد مصرفشان پایین است و الگوی مصرف را رعایت می کنند بنابر این تنها رشد هفت درصدی شامل آنها می شود.
 
 
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، بیش از ۶۶۰ هزار نفر مشترک برق دارد.
هم اکنون ۸۱.۱ درصد مشترکان توزیع برق استان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.
در فروش انرژی، بخش های صنعتی با ۵۲ درصد، کشاورزی با ۱۵ درصد، خانگی ۲۲ درصد، عمومی ۶درصد و پنج درصد در بخش تجاری قرار گرفته است و در مجموع ۶۷ درصد فروش انرژی حوزه توزیع استان در تولید استفاده می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..