نامه‌ی انجمن اسلامی دانشگاه یزد به معاون جدید وزیر نیرو

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به دنبال انتصاب «محمدصالح اولیاء» رییس این دانشگاه به عنوان معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، طی نامه‌ای به وی نکاتی را یادآور شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید ایمان احمدی» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در مورد متن این نامه اظهار می‌کند: در ابتدای این نامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر اولیاء در سمت ریاست دانشگاه یزد و آرزوی توفیقات روزافزون در ادامه‌ی مسیر خدمت به مردم و انقلاب، ابراز امیدواری شده تا در مدت معقولی از سوی وزارت علوم  جانشین ایشان از میان نیروهای انقلابی، متعهد، متخصص و صاحب تقوا معرفی شود تا وقفه‌ای در ادامه‌ی روند حرکت دانشگاه صورت نپذیرد.

 
وی می‌گوید: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل دانشجویی استان در ادامه‌ی این نامه نکاتی چند را پیرامون سمت جدید دکتر اولیاء در وزارت نیرو یادآور شده و اعلام می‌کند که بازطراحی و استقرار یک نظام راهبردی موثر برمبنای اصول علمی و منطبق بر شرایط موجود جهت پیاده سازی صحیح و دقیق استراتژی‌ها و تحقق موضوعات مهمی از قبیل کنترل و ارزیابی برخط و جامع وزارتخانه برای تبدیل آن به مجموعه‌ای خودارزیاب و خودترمیم، در سطوح و حوزه‌های مختلف و نیز اصلاح و بهبود سیستم‌های جذب، آموزش و ارتقا کارمندان و مدیران، می‌تواند گام بزرگی در دوران مسئولیت ایشان باشد.
 
احمدی ادامه می‌دهد‌: در این نامه متذکر شده‌ایم که داشتن برنامه برای تعامل قوی و موثر با بخش‌های مختلف صنعت آب و برق جهت تحقق ماموریت‌ها، امری حیاتی و انکار ناپذیر است که در دوره‌های پیشین به درستی محقق نشده است.
 
به گفته‌ی وی، مسئله‌ی مهم دیگر عدم هدفمندی، هم افزایی، ماموریت گرایی و تجاری سازی طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی است که در قالب این معاونت صورت می‌گیرد و موضوع مهم دیگر سرلوحه قراردادن مشی عقلانیت انقلابی و شایسته سالاری همراه با جوانگرایی به مفهوم استفاده از ظرفیت جوانان کارآمد در مجموعه‌ی وزارت نیروست.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به بخش‌های دیگر این نامه اظهار می‌کند: از نظر ما مسئله‌ی انگیزش، دغدغه‌سازی و فرهنگ سازمانی میان کارمندان و مدیران از دیگر نقاط قابل پیشرفت و اولویت‌دار حوزه‌ی مرتبط با مسئولیت معاون جدید وزیر است.
 
وی می‌گوید: در این نامه این انتظار از شخصیت دانشگاهی دکتر اولیاء نیز مطرح شد که بتوانند گام‌های موثری در حوزه‌ی ارتباط صنعت آب و برق با دانشگاه و نخبگان دانشگاهی برداشته و میان این دو تعامل اثربخشی برقرار کنند.
 
احمدی توصیه‌ی پایانی این انجمن به معاون وزیر را چنین عنوان می‌کند: «از شما خواهشمندیم قدر مسئولیتی که به شما واگذار شده و فرصت خدمتی که نصیبتان گردیده را بدانید و مراقب باشید شخصیت علمی، نجیب و دلسوزی که از جنابعالی سراغ داریم دستمایه جریان ها، احزاب و اشخاص سیاسی منفعت طلب نشود.»
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..