مدیر آموزش و پرورش مهریز:

۶۰ هزار دانش‌آموز استان یزد در کلاس‌های فرسوده مشغول تحصیل هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان یزد فاقد استانداردهای اولیه هستند و ۶۰ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌ها مشغول تحصیل هستند.

به گزارش یزدی نیوز سیدعلی کارآموز که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به نمایندگی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نواحی استان یزد به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس استان پرداخت، اظهار داشت: فضا یکی از شاخص‌های آموزش و پرورش است که متاسفانه استان یزد در این زمینه با مشکلات جدی مواجه است.

 
وی با ارائه آماری از مدارس فرسوده در سطح استان افزود: در مجموع ۶۲۶ مدرسه دخترانه، ۵۹۳ مدرسه پسرانه و ۲۷۱ مدرسه غیردولتی فرسوده و غیراستاندارد هستند.
 
کارآموز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳۶ مدرسه در سطح استان باید تخریب و بازسازی شود و ۲ هزار و ۷۰۸ کلاس نیز فاقد استانداردهای اولیه است که عمده این کلاس‌ها در حاشیه روستاها واقع شده‌اند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز، مجموع کلاس‌های درس استان یزد را ۶ هزار و ۸۲۱ مورد در کل استان برشمرد و بیان کرد: تنها ۸۰۷ کلاس درس استاندارد است.
 
وی در مورد مدارس نیمه کاره در سطح استان نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ مدرسه نیمه کاره در استان وجود دارد و ۱۸۰ مورد از مدارس سطح استان نیز نوساز است.
 
کارآموز با بیان اینکه میانگین قدمت ساخت مدارس استان یزد ۳۵ سال است، خاطرنشان کرد: استان یزد در حال حاضر به ۲ هزار و ۲۳۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.
 
وی همچنین با اشاره به نیاز به بازسازی ۶۹ مدرسه در سطح استان تاکید کرد: برای تعمیر و بازسازی این مدارس به ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
کارآموز تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار دانش آموز استان یزد که به طور عمده دانش آموز مقطع ابتدایی هستند، در مدارس فرسوده مشغول به تحصیل هستند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..