اجرای نمایش شاد «بازی سلطان و سیاه» در یزد

نمایش شاد «بازی سلطان و سیاه» نوشته استاد «علی نصیریان» به کارگردانی «احمد ندافی» در ایام نوروز در تالار شرف الدین علی یزد روی صحنه است

به گزارش یزدی نیوز نمایشنامه «بازی سلطان و سیاه» یکی از بهترین نمایش نامه ها در زمینه سیاه بازی و نمایش های شادی آور ایرانی به شمار می رود و برای دومین بار در یزد روی صحنه رفته است.

 
در این نمایش شماری از بازیگران جوان و با تجربه یزد پس از نزدیک به ۷۰ نشست تمرینی، در کنار هم به ایفای نقش پرداخته اند.
 
نخستین اجراهای این نمایش بنا به دعوت انجمن نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اردکان، شب های ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه ۹۶ در تالار فرهنگ اردکان انجام شده و سپس از شامگاه ۱۶ اسفند ۹۶ اجراهای آن در یزد آغاز شده است.
 
داستان نمایش درباره حضور سرزده سلطان صاحبقران با لباس مبدل در یک قهوخانه است که از نزدیک شاهد کارهای یک گروه نمایشی می شود و پس از اندکی کشمکش با بازیگران قهوخانه، تصمیم می گیرد در بازی آنها شرکت کند و این تصمیم سلطان، سرآغاز ماجراهای دیگری می شود.
 
علیرضا خورشیدنام، علــــــى نــــــوابـــــى، مـحمـــد عـــزآبـــادى، حســـن طهمــاسبــى، حمیــدرضا استادیان، مسعــود شهابـى پور، مهــــدى گــــلــــزارى، مصطفــى محبـوبــى، امیر محمد ستارزاده، منصــــور ستــارزاده، محمد حسیـن زینــلى بازیگران نمایش «بازی سلطان و سیاه» هستند.
 
سایر دست اندرکاران این نمایش شادی آور عبارتند از دستیار کارگردان: فرامرز جاوید، نـــوازنـــــدگـــان: مهــــدى پــــژوهــــش و سـعـیــــد یــــوسـفـى، گــــریم: حــسـن حاجى عبـدلى، مدیر صحنه: منصور ستارزاده، منشى صحنه: سعیـــد یوسفـى و عکاسان: فــــرهاد زارع  بیـــدکى و امیــــر علـــــى مـــــداح.
 
این نمایش برای نخستین بار در سال ۷۹ نیز با کارگردانی «سیدحسین پیغمبری» در یزد اجرا شد و توانست با به دست آوردن چند رتبه  و جایزه در دوازدهمین جشنواره تئاتر استان یزد، به عنوان یکی از دو نمایش برگزیده جشنواره تئاتر استان یزد راهی جشنواره منطقه ای سمنان شود و در آن جشنواره نیز به موفقیت هایی دست پیدا کند. از بازیگران گروه سال ۷۹، تنها علیرضا خورشیدنام و حسن طهماسبی در اجرای سال ۹۷- ۹۶ نیز حضور دارند.
 
این نمایش همچنان تا ۱۵ فروردین ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار شرف الدین علی یزد روی صحنه می رود.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..