معاون استاندار:

توسعه تعاونی ها از راهکارهای توسعه استان یزد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد می گوید: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و حرکت اعتمادسازی برای تشویق مردم استان به سرمایه گذاری و توسعه ، شرکت های تعاونی است.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند در جلسه بررسی راه اندازی و استقرار سرویس ارزیابی گمرک در محدوده بندر خشک یزد بر لزوم دخالت تعاونی ها و بخش خصوصی در گفتمان دولت در استان تاکید کرد.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن( ۲۰جمادی الثانی برابر ۱۸اسفند) افزود: مجموعه بندر خشک یزد یکی از ظرفیت های عمومی کشور در یزد است.
وی با اشاره به فعالیت های مطلوب شرکت های تعاونی افزود: ماهیت تعاونی های عمومی و عام المنفعه با توجه به مشارکت اقشار کم درآمد استان در آنها به عنوان تجربه ای موفق در دنیا شناخته می شود .
معاون استانداری یزد با بیان برخی موفقیت های ملی یکی از شرکت های تعاونی (پیشگامان) استان تصریح کرد: اعتمادسازی در مسائل پولی و مالی و تجمیع پول های خرد مردم نیازمند برنامه ریزی برای معرفی فعالیت تعاونی ها و موسسات است.
زینی وند خاطرنشان کرد: بیشتر مردم از این مسائل آگاهی ندارند به همین دلیل ، جامعه در حوزه مالی آسیب های زیادی دید، باید برای اعتمادسازی دوباره به تعاونی ها ، مباحث دقیقا طرح شود.
وی بیان اینکه افرادی که عامل آسیب به جامعه شدند و در برخی مواقع هم مدعی هستندد، افزود: در سرمایه گذاری خارجی و کلان داخلی، مسائل نفتی و مالیاتی با مشکلاتی مواجه هستیم که در این شرایط بهترین حامی برای توسعه سرمایه های خرد مردم است.
این مسئول تأکید کرد: تقریبا تنها سرمایه ای که می توان روی آن حساب کرد، سرمایه های کوچک مردم است که در قالب طلا، سکه ،دلار و سرمایه های اندک نزد مردم است .
وی ادامه داد: از این رو باید به گونه همچون ژاپن با مردم شفاف بود تا آنها در قالب شرکت های تعاونی برای سرمایه گذاری و توسعه جامعه وارد عرصه شوند.
معاون استانداری یزد یادآور شد: این حوزه با تمام سختی ها در اعتمادسازی و جلب سرمایه های مردم می تواند به یکباره موجب توسعه شود، از این رو توسعه تعاونی ها خدمت به توسعه جامعه خواهد بود.
زینی وند، شناسایی ارکان قدرت در هر استانی را ضروری دانست و گفت: باید مسئولان به اهمیت جایگاه شرکت های تعاونی و بخش خصوصی توجه ویژه ای داشته باشند تا روند توسعه در استان تسریع شود.
در این جلسه با کلیات راه اندازی و استقرار سرویس ارزیابی گمرک در محدوده بندر خشک یزد موافقت شد.
از پنج هزار شرکت تعاونی ثبت شده در استان یزد، ۲ هزار تعاونی فعال با ۷۰۰ هزار فعالیت دارد.
این استان یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد.
استان یزد در حوزه صنعت مقام چهارم ، در حوزه معدن جایگاه دوم و در بخش صادرات جزو ۱۰استان برتر کشور است .
همچنین در حوزه صنایع رتبه اول و تولید کاشی و سرامیک با سهم حدود ۵۰ درصدی رتبه دوم و در تولید نساجی با سهم ۲۷ درصد در کشور داراست.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..