نخستین جشنواره ملی “هفته مد‌” برگزار می‌شود

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران از برگزاری نخستین جشنواره ملی هفته مد یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز پوریا درخشانی ‌‌‌در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی هفته مد یزد اظهار داشت: این جشنواره روز ۱۴ اسفند ماه افتتاح و ۲۰ اسفند ماه آئین اختتامیه در خانه پدری یزد برگزار می‌شود.

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران با بیان اینکه این جشنواره در ۵ بخش برگزار می‌شود گفت: بخش پیشرانی برای ارائه یک نیروی کارآمد در بازار، برپایی نمایشگاه مکنا، برپایی سمینارها و کلاس‌های آموزشی، توزیع کارت‌های تخفیف هوشمند و بخش تورهای گردشگری شهر باف ۵ بخشی بود که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر رویداد ملی هفته مد یزد خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌هایی که برای این جشنواره پیش بینی شده است بخش خبرنگاران یا جارچی است که امیدواریم با مشارکت خبرنگاران بتوانیم به بهترین شکل ممکن در انعکاس این رویداد بزرگ ما را همیاری کنند و در نهایت نیز به بهترین خبرگزاری‌هایی که در نخستین جشنواره رویداد ملی مد یزد فعالیت کردند تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: مد به معنای فرهنگ‌سازی است و حضور رسانه در زمینه واجب و ملزم است و باید به جایی برسیم که بتوانیم در احیای هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی به خوبی عمل کنیم.

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران ادامه داد: مدهایی که امروزه در بازار هستند خیلی پایدار نیست و به نوعی فصلی است و پس از چند مدت به طور کامل به فراموشی سپرده می‌شود اما در صورتی که در کشور ما اقوام و مد و لباس‌های فراوان و بسیار زیبا وجود دارد چرا نباید برای احیای آن تلاش کنیم.

دبیر رویداد ملی هفته مد یزد با اشاره به اینکه امروز بازار خوراک فرهنگی ما را در لباس و پوشاک تأمین نمی‌کند افزود: اینکه بسیاری از مد و لباس از خارج از کشور وارد شود بدون شک با فرهنگ کشور همخوانی ندارد و ما باید برای احیای فرهنگ و مد ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

درخشانی مد و جامعه شناسی، مد و هنرهای تجسمی، مد و معماری و نساجی و مد و پدافند غیرعامل از جمله موضوعاتی نام برد که در فراخوان این جشنواره آمده است گفت: هدف از ارائه واژه مد این است که به اشاعه فرهنگ در این زمینه‌ها بپردازیم.

وی اضافه کرد: هفته مد یزد در نظر دارد تا با بازیابی مجدد شاکله‌های ایرانی و اسلامی بتوانیم مدهای داخلی خود را به مردم عرضه و در احیای آن به بهترین شکل عمل کنیم.

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران پارچه را مهمترین عناصر صنعت مد دانست و گفت: برخی از دستگاه‌هایی در کشور وجود دارد که با شرایط اقتصادی خیلی بهره‌وری کاملی از آن نشده و این مسئله سبب شده که پارچه‌ها را وارد کنیم، به همین دلیل با توجه به پتانسیل‌های بسیار خوبی که در استان یزد وجود دارد این استان را انتخاب کردیم که بتوانیم در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی اقدامات شایسته و خوبی انجام دهیم.

دبیر رویداد ملی هفته مد یزد با بیان اینکه صنعت پارچه در کشور خوب عمل نمی‌کند افزود: در زمینه چادر خیلی تولید نداریم و متأسفانه چادر را از دیگر کشورها وارد می‌کنند که خیلی شایسته کشور اسلامی ما نیست و طراحان داخلی باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

درخشانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه جشنواره هفته مد یزد از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای عموم باز است.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..