امام جمعه اردکان:

کمک به نیازمندان توشه ای برای آخرت انسان است

امام جمعه اردکان با اشاره به هفته نیکوکاری و اهمیت کمک به نیازمندان در دین مبین اسلام، گفت: کمک به نیازمندان نوعی عبادت و توشه ای برای آخرت مردم است .

به گزارش یزدی نیوزحجت الا سلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه اردکان افزود : رسیدگی به امور نیازمندان در فرهنگ دینی ما مسلمانان وجود دارد و علاوه بر کمک به خانواده خود باید به فکر دیگران و افراد نیازمند باشیم . 

وی اضافه کرد: نباید نسبت به نیازمندان شهرستان بی توجه بود بلکه با کمک به آنها برترین توشه عالم و آخرت را می توان ذخیره کرد و کمک به دیگران نوعی عبادت است . 
خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : با شروع سال جدید بسیاری از مردم نیازهایی دارند که اقشار ثروتمند جامعه می توانند به آنها کمک کنند، پول و ثروت نشانه ارزش در درگاه خدا نیست بلکه هم ثروتمند و هم فقیر در مقابل آزمایش الهی قرار خواهند گرفت . 
شاکر با اشاره به آیات و احادیث اسلامی افزود: باید بی منت به فقرا کمک کرد چرا که این وظیفه دینی ماست، کمک به فقرا دفع بلا می کند و اگر کوتاهی شود دچار عقوبت خواهیم شد، امام سجاد (ع) وقتی فقیری را می دیدند، می فرمود، مرحبا به کسی که توشه مرا به سوی آخرت حمل می کند . 
وی ضمن تشکر از موسسات خیریه مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اظهار کرد: در پایان سال با کمک خود به دیگران دفع بلا کنیم ، با این کار جواب سوالات آخرتمان آسان و کمتر دچار گرفتاری خواهیم شد. 
امام جمعه اردکان با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین همسر گرامی امیرالمومنین (ع) که مادر شهیدو همسر شهید است، گفت: امروز، روز تکریم از مادران و همسران شهداست،این بانوی اسلام می تواند بزرگترین الگو برای دختران و نسل آینده بانوان باشد . 
شاکر تاکید کرد: امروز کانون خانواده و نقش همسر بسیار مورد تهاجم است و برخی ها شایعه می کنند که حکومت و روحانیان در صدد هستند نقش بانوان را در جامعه کمرنگ و آنان را خانه نشین کنند، که چنین مطالبی را طرح می کنند .
وی ادامه داد: امام راحل ، مقام معظم رهبری و بزرگان دینی بر نقش آفرینی بانوان در اجتماع همواره تاکید کرده اند و ما در دوره انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شاهد نقش آنان به عنوان مادر ، همسر ، تربیت فرزند و خانه داری بودیم . 
خطیب جمعه اردکان یادآور شد: بزرگترین هنر مادر این است فرزندی مانند ابوالفضل(ع) پرورش دهد که برای عالم هستی موثر شد و شهیدی مثل شهید همت تربیت کرده باشد ،از دامن چنین مادرانی، مردان به معراج می روند و امتی به معراج خواهد رفت ، دشمنان می خواهند این نقش را ضعیف کنند ،باید متوجه باشیم که این نقش حفظ شود . 
امام جمعه اردکان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار وزیر اوقاف سوریه و جمعی از مسئولان تاکید کردند، اگر سران کشورها در برابر استکبار مقاومت کنند ملت ها همه عزیز و استکبار ذلیل می شود این که بعضی از کشورها در برابر اسکتبار تسلیم شدند و ذلت به دست آوردند ، به خاطر سران آنهاست . 
شاکر در ادامه با بیان اینکه معظم له نکته بسیار مهمی فرمودند، این است ، ملت ایران وارد چهلمین سال پیروزی خود شد ، در این مدت استکبار با قدرت های ظاهری خود در مقابل انقلاب ایران ایستاد، هرچه آنها خواستند، محقق نشد.
امام جمعه اردکان یادآور شد: این بزرگترین درس برای امت های مظلوم و کشورهاست که می توان در برابر آنچه دنیای استکبار می خواهد ایستاد و بر خلاف آنها عمل کرد و پیروز هم شد. 
وی تصریح کرد: این بزرگترین درس است که انقلاب ایران به مردم سوریه داد و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و مردم آن کشور مقاومت و ایستادگی کردند و با وجود توطئه های دشمنان ،مردم سوریه به خوبی درخشیدند.
وی ادامه داد: وحدت شیعه و سنی باعث نابودی دنیای استکبار و اسرائیل می شود و به زودی با نابودی اسرائیل مسلمانان در قدس شریف نماز اقامه کنند .
امام جمعه اردکان در ادامه اظهار کرد: نیاز شدیدی به طلبه و مبلغان دینی خوب در عرصه های داخلی و بین المللی دنیای اسلام هست ، مردم تشنه معارف اسلام هستند ، خانواده ها ، معلمان و مربیان دارندگان استعدادهای خوب را برای تحصیل حوزوی معرفی کنند.
وی بیان کرد: متاسفانه در این ارتباط برخی ها نه تنها کمک نمی کنند بلکه نظرشان را هم اعمال می کنند، آنها با عقوبت سختی در دنیای آخرت رو به رو خواهند شد و در برابر پیامبر اکرم(ص) نمی توانند جوابگو باشند .
شاکر افزود: این بزرگترین افتخار است که فرزند شما بتواند جزو عالمان راستین دین قرار بگیرد و به ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت بپردازد ، حوزه علمیه اردکان می تواند طلبه های دانشمندی تربیت کند،آینده این شهر و کشور ، دنیا اسلام را تضمین کند ، موضوع جذب طلبه مختص اردکان نیست.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفر اردکان در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..