چهار خبر از شهرستان های مهریز ، بافق ،اردکان و ابرکوه

no-thumbs

پرستاران مایه دلگرمی بیماران هستند، توقیف کامیون با 5.2 تن میوه قاچاق در بافق و تاکید بر مناسب سازی محیط شهری عقدا برای تردد سالمندان و معلولان و پرداخت بیش از 10میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد ابرکوه از جمله خبرهای استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز امام جمعه مهریز گفت: پرستاران ضمن مشاهده درد و رنج بیماران از نزدیک، صبر، امید و بردباری را در آنها تقویت می کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با پرستاران بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز، افزود: شغل پرستاری از ارزش والایی در جامعه اسلامی برخوردار است و باید با خلوص نیت به بیماران خدمت کرد.
وی ادامه داد: بی شک نامگذاری ولادت با سعادت اسوه صبر و ایثار، حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار( سوم بهمن) نشان از ارزش شغل پرستاری دارد.
همچنین فرماندار مهریز با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار پرستاران در درمان بیماران گفت: پرستاران رسالت مهم خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند که این رسالت مهم با تحمل سختی و مشکلات فراوانی روبه روست و تنها با عشق و ایمان می توان آن را تحمل کرد .
سیدمحمدرستگاری افزود : کار حساس و مهم پرستاران ، امتداد مسیر صبر و استقامتی است که حضرت زینب (س) در دشت کربلا آفرید.
مدیر بیمارستان مهریز نیز به جایگاه خدمت به بیماران در اسلام اشاره کرد و موفقیت های اخیر این مرکز درمانی را مدیون کارمندان و پرستاران زحمتکش آن دانست .
سید رسول محسن زاده، افزود : پرستاری، ارزشمندترین مشاغلی است که نقش مهمی در رفع آلام بیماران و خدمت به افراد دارد و باید همواره از تلاش های آن ها تجلیل کرد .
عیادت از بیماران ، تجلیل از کارمندان و بازدید از بخش های مختلف بیمارستان از دیگر برنامه های دیدار یاد شده بود .
بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و دارای درمانگاه عمومی و تخصصی و بخش های زنان و زایمان ، جراحی ، اورژانس ، اطفال ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، دیالیز و چشم پزشکی است.
مرکز شهرستان ۵۰هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد قرار دارد.

**
فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: ماموران پلیس آگاهی در ۲۴ساعت گذشته یک دستگاه کامیون حامل ۲ تن گلابی و سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم لیموترش قاچاق به ارزش ۳۰۰میلیون ریال توقیف و راننده خودرو را پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی کردند.
سرهنگ محمد کمالی به خبرنگار ایرنا افزود: ماموران در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با کالای قاچاق و ارز و تحقق منویات مقام معظم رهبری در مقابله با قاچاق کالا، اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
بخشدار عقدا از توابع شهرستان اردکان خواستار مناسب سازی معابر عمومی مرکز بخش برای تردد معلولان و سالمندان شد.
ناصر پایدار در نشستی با مسئولان شهرستان مناسب سازی محیط شهری را از جمله مهم ترین وظایف مسئولان و متولیان شهر برای اعاده حقوق شهروندی دانست.
وی با ابراز گلایه از کندی اجرای این طرح در مرکز بخش، خواستار جدیت هرچه بیشتر شهرداری، دهیاری ها ،شوراها و اداره دولتی در تحقق هدف شهر بدون مانع شد.
امیرولی عضد زاده، رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز اظهار کرد : با وجود آنکه درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد معلول ، جانباز و سالمندان تشکیل می دهند، بحث مناسب سازی محیط شهری آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت .
دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان با برشمردن اهداف تشکیل ستاد مناسب سازی و تشریح قوانین موجود در این حوزه، بررسی وضعیت موجود اماکن عمومی، اداره های دولتی، پارک ها ، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه در عقدا را ضروری دانست.
به گفته عضدزاده، باید طبق ماده۴ بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۶، شهرداری ها جهت مناسب سازی اماکن عمومی اقدام کنند.
وی این اقدامات را مناسب سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع ها، پارک ها، تجهیز و نصب چراغ و علایم راهنمایی و هشدار دهنده مناسب در معابر عمومی و برجسته سازی سطوح پیاده روهای نزدیک به تقاطع ها و پارکها ،رفع موانع و تطبیق مقررات و صدور پروانه با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان ذکر کرد.
وی افزود : می بایست مناسب سازی شهری را فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب، بستر تحول در جامعه و سازمان های دولتی فراهم شود.
آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی اردکان بیش از ۲ هزار نفر است که از این تعداد ۴۳۰معلول جسمی و حرکتی ، ۳۹۰ نفر معلول ذهنی، ۱۶۵تن معلول شنوایی، ۲۱۶ معلول بینایی و۱۲۴نفر بیمار روانی مزمن هستند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .
همچنین براساس سر شماری سال ۱۳۹۰، سالمندان شهرستان ۶ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی ۸.۲ درصد جمعیت را به خود اختصاص دادند.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: در ۱۰ماهه سال ۱۳۹۶، ۱۰میلیارد و۲۲۰میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شده است .
سید جلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به صورت قرض الحسنه در حوزه های خدمات ، کشاورزی، صنایع دستی ، کشاورزی و دامداری به متقاضیان پرداخت شده است .
حسینی بابیان اینکه توانمند سازی اقتصادی مددجویان از اهداف این نهاد است یادآورشد : با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۷۵ نفر فراهم شده است.
وی ادامه داد: در این مدت سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال وام کارگشایی قرض الحسنه به ۱۱۵نفر در زمینه تعمیر مسکن ، تامین بخشی از جهیزیه ، درمان به نیازمندان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: نیکوکاران و خیران از ابتدای سال ۱۳۹۶تاکنون ۱۹میلیارد ۵۰۰میلیون ریال به این نهاد کمک کردند.
وی افزود: مردم در این مدت ۹میلیارد و ۴۸۸میلیون ریال زکات مستحبی و سه میلیارد و ۹۱۴میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.
حسینی یاد آورشد: کمک های مردمی برای درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل مددجویان هزینه می شود.
هم اکنون یک هزار و ۳۵۰خانوار شامل ۲هزار و ۷۰۰نفر زیرپوشش کمیته امداد امام (ره )این شهرستان هستند.
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
۷۵۴۱/ ۷۵۴۳ /۷۵۴۴ / ۷۵۴۰ / ۲۰۴۷/ خبرنگاران: ندا سبحان زاده، اصغر عسکری ، مژگان دشتی و کارگر ابرقوئی**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع:یزد ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..