از کمپین نخریدن خودرو صفر تا ثبت نام برای خرید خودرو در یزد:

ثبت نام ۲ هزار نفر برای محصولات سایپا/ ثبت نام ۲۴۰۰ نفر برای محصولات ایران خودرو/ بی‌اطلاعی مسئولان یزد از میزان استقبال مردم

فاصله راه‌اندازی کمپین نخریدن خودرو صفر تا استقبال گسترده از پیش فروش خودرو در کشور چندان هم زیاد نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مردم که تلاش کردند نارضایتی خود از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی را با راه‌اندازی این کمپین به خودروسازان نشان دهند، در کمال ناباوری از طرح پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای پیش‌خرید خودرو استقبال کردند. استقبال به حدی بود که ثبت نام برخی شرکت‌های خودرویی از جمله محصولات ایران‌خودرو بعد از گذشت ۶ روز از اجرای طرح متوقف شد. طرح پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیونی با حمایت دولت از خودروسازان داخلی کلید خورد و قرار بود در قالب اجرای آن، خودروهای صفری که به دلیل راه‌اندازی کمپین نخریدن خودرو صفر، در انبار شرکت‌های خودروساز مانده بود به فروش برسد. استقبال گسترده مردم نه تنها خودروسازان، بلکه دولتمردان را نیز وسوسه کرد، به طوری که ظرفیت اعطای تسهیلات از ۵۰ هزار دستگاه خودرو به ۱۱۰ هزار دستگاه افزایش یافت. سهم شرکت ایران خودرو از فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی حدود ۵۳‌هزار دستگاه خودرو و سهم گروه سایپا نیز ۵۶‌هزار و ۷۰۰ دستگاه تعیین شده بود. در ششمین روز از آغاز ثبت نام، استقبال مردم منجر به متوقف شدن ثبت نام محصولات ایران خودرو شد اما ثبت نام برای سایر محصولات سایپا حتی تا روزهای پایانی ۲۶ آبان‌ماه ادامه داشت.
مسئولان شرکت ایران خودرو در روز ۲۴ آبان‌ماه با صدور اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت، پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی اعلام کردند.

ثبت نام ۲ هزار نفر برای محصولات سایپا
استقبال مردم استان از خرید خودروهای صفر با تسهیلات بانکی قابل توجه بود به طوری تا پایان روز ۲۶ آبان‌ماه بیش از ۲ هزار دستگاه خودروی شرکت سایپا از سوی شهروندان یزدی ثبت نام شد.
مسئول یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در استان می‌گوید: بیش از ۲ هزار نفر از مردم استان برای خرید محصولات سایپا با تسهیلات بانکی ثبت‌نام کردند. «سیدمحمد حسینی‌پور» ادامه می‌دهد: خودروهای پراید تک سوز، پراید دوگانه‌سوز و تیبا بیشترین استقبال را در بین متقاضیان خرید محصولات سایپا داشتند.
وی می‌گوید: ثبت نام محصولات سایپا در طرح فروش خودرو با تسهیلات بانکی تا روزهای پایانی ۲۶ آبان ‌ماه ادامه یافت و بیشترین ثبت نام استان در شهرستان یزد انجام شد.
حسینی‌پور حداقل پیش‌پرداخت برای ثبت نام محصولات سایپا را ۴‌میلیون و ۱۴۰‌هزار تومان برای خودرو وانت پراید و ۲۹‌میلیون تومان برای خودرو برلیانس بیان می‌کند. وی در خصوص ادعای برخی از کارشناسان بازار خودرو درباره ناتوانی مردم در بازپرداخت تسهیلات خودرو نیز می‌گوید: این ثبت نام جنب‌وجوش خوبی در بازار خودرو کشور ایجاد کرد و نمی‌توان نتایج مثبت آن را با چنین نظراتی زیر سوال برد.

ثبت نام ۲۴۰۰ نفر برای محصولات ایران خودرو
مسئول یکی از نمایندگی‌های شرکت ایران‌خودرو می‌گوید: به طور متوسط هر یک از نمایندگان ایران خودرو در استان یزد در مدت ثبت نام خودرو با تسهیلات بانکی تقریبا به ثبت نام ۱۰۰ متقاضی اقدام کرده است.
«محمد جعفری‌نژاد» می‌افزاید: با توجه به فعالیت ۲۴ نمایندگی ایران خودرو در استان، به این ترتیب بیش از ۲۴۰۰ نفر برای استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید خودروهای شرکت ایران خودرو اقدام کرده‌اند.
وی بیشترین استقبال را از خودروهای پارس و پژوی جی.ال.ایکس اعلام می‌کند و می‌افزاید: مشتریان با ثبت نام در این طرح فرصت انتخاب شرایط بازپرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از یک سال تا ۴ سال را دارند. این نماینده فروش محصولات ایران خودرو در یزد، ادامه می‌دهد: خودروهای ثبت نامی در مهلت ۴۵‌روزه به ثبت‌نام‌شدگان تحویل داده می‌شود.

بی‌اطلاعی مسئولان استانی از میزان استقبال مردم
مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آمار ثبت‌نام متقاضیان یزدی طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو اظهار بی‌اطلاعی کردند. آنها مدعی هستند که با توجه به این‌که ثبت‌نام به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود، تنها شرکت‌های خودروساز این آمار دقیق را در دست دارند. به گفته متولیان صنعت استان، پرداخت تسهیلات با نرخ بهره ۱۶ درصد بسیاری از شهروندان یزدی که قصد خرید خودرو و یا تعویض خودرو داشتند را برای ثبت نام وسوسه کرد.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..