استاندار یزد:

ایجاد شهرک‌های خصوصی شهرستانی در دستور کار فرمانداران قرار گیرد

استاندار یزد از فرمانداران خواست با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های خوب شهرستانها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح مسکن ملی اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد علی طالبی» در نشست مشترک نماینده مردم شهرستانهای بافق، بهاباد، مهریز ، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان‌ها که در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به منظور بررسی مسائل این شهرستان‌ها در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان این‌ که با وجود مشکلات و موانع موجود، ظرفیت‌های خوبی در شهرستان های استان وجود دارد، عنوان کرد: فرمانداران بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌ها را برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح مسکن ملی را در دستور کار خود قرار دهند. 

 
وی ایجاد شهرک‌های خصوصی در شهرستان‌ها را یکی از راهکارهای توسعه دانست و افزود: فرمانداران، سرمایه گذارانی را برای ایجاد شهرک‌های خصوصی در شهرستان‌ها شناسایی و اقدامات و همراهی‌های لازم در این خصوص را صورت دهند. 
 
استاندار با بیان این که ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و دام‌پروری نیز ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان‌هاست، به اقدامات صورت گرفته برای سهولت سرمایه‌گذاری در استان اشاره و عنوان کرد : صدور «مجوزهای بی نام» اقدامی در همین راستا بوده است که این مجوزها روند سرمایه گذاری در شهرستان ها را مشخص کرده و سرعت اجرای سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهادهای عام المنفعه و نقش آنها در توسعه مناطق محروم، گفت: باید از ظرفیت بنیادهای عام المنفعه‌ای همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و بنیاد علوی برای توسعه مناطق محروم استان بهره گرفته شود.
 
استاندار افزود: طی ماه‌های اخیر ارتباطات و تعاملات خوبی با این بنیادها شکل گرفته و فرمانداران باید حداکثر استفاده از این تعامل را داشته باشند. 
 
 طالبی در پایان با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان ها و همچنین استفاده از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس، عنوان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، از سهم ملی در قالب اعتبارات گلوبال (عمومی) استفاده کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..