اوج گرفتن مصرف برق در گرمای تابستان کویر

یزدی‌ها در تابستان امسال ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته برق مصرف کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق استان در ماه‌های تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با افزایش دمای هوا مصرف برق به صورت چشمگیری افزایش یافته و پیک مصرف برق مشترکان یزدی در تابستان امسال ۹۶۳ مگاوات ثبت شده است.

نواب افزود: تابستان داغ کویر را با همراهی و مشارکت مردم در مصرف بهینه و پرهیز از مصرف بی رویه در نقطه اوج می‌توان پشت سر گذاشت. 
 
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به نقش کلیدی سیستم‌های سرمایشی در مدیریت مصرف گفت: ۴۰ درصد انرژی تولید شده در کشور صرف سیستم‌های سرمایشی می‌شود.
 
فراتی افزود: در چنین شرایطی برای تامین پایدار برق بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق همه مردم در تمامی بخش‌ها نیازمندیم.
 
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد هم گفت: با کاهش ده درصدی هر مشترک می‌توانیم تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.
 
میرشمس افزود: نصب سایه بان بر روی کولر‌های آبی، تنظیم دمای رفاه بر روی ۲۴ درجه سانتیگراد، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف همزمان با ساعات پیک مصرف برق راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف برق است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..